Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Gisteren is door het Global DMA het wereldwijde onderzoek naar data-driven marketing gepubliceerd. Data doet er toe, het is heel belangrijk! Wereldwijd bouwen marketeers op data om hun marketingdoelstellingen te realiseren om uiteindelijk aan de behoeften van de consument te voldoen. Het onderzoek laat zien wat er gebeurt in de data-driven economie. Het is een benchmark van de huidige stand van zaken omtrent data-driven marketing & advertising van 17 deelnemende landen. Het rapport heeft als doel om marketeers een beter inzicht te bieden van de markt en hun kansen en uitdagingen.
Het onderzoek, gehouden onder 3.053 marketeers, adverteerders en service providers afkomstig uit 17 landen, zijn het eens over een marketingfeit: data is belangrijk! Men geeft vrijwel unaniem aan veel vertrouwen te hebben in de waarde van data-driven marketing & advertising en de groeiende bijdrage hiervan om de klant centraal te kunnen stellen. Zo geeft 80 procent van het wereldwijde onderzoekspanel aan dat data een enorme belangrijke rol speelt bij het behalen van de doelstellingen. Vrijwel iedereen (92,2 procent) verwacht dat data de komende jaren substantieel meer zal bijdragen aan hun marketing- & advertisingactiviteiten.
Hieronder een aantal belangrijke punten waarover de respondenten het wereldwijd eens zijn:
- Het is een no-nonsense markt. Meer dan driekwart van de marketeers wereldwijd (77,4 procent) heeft er vertrouwen in dat data-driven marketing & advertising ook in de toekomst zijn waarde laat zien. Hoewel dit optimisme in alle landen redelijk gelijk wordt gedeeld, indexeren de marketeers in de opkomende landen (waaronder India, Brazilië en Zuid Afrika) het optimisme hoger dan in andere landen.
- Budgetten gaan omhoog. Wereldwijd geeft 63,2 procent van de marketeers aan dat de uitgaven aan data-driven marketing & advertising het afgelopen jaar zijn gestegen. Ook voor het komende jaar blijven de uitgaven stijgen (bij 73,5 procent van de marketeers).
- Data is digitaal. En digitaal is data. De vijf marketingkanalen die in het afgelopen jaar de meeste groei in het budget kenden, zijn allemaal digitale kanalen; website/e-commerce, social media, mobile, paid search engine marketing en online display advertising. Ook het komende jaar zullen deze kanalen weer de boventoon voeren qua stijging in de uitgaven.
- Alles draait om de consument. De belangrijkste reden voor marketeers (52,7 procent) om te investeren in data-driven marketing & advertising is de vraag / behoefte vanuit de markt om relevante informatie en aanbiedingen te bieden en de consument centraal te stellen.
The Global Review is mede mogelijk gemaakt door MediaMath, een belangrijke partij in de markt van data-driven marketing strategie en technologie. Het rapport ‘The Global Review of Data-Driven Marketing and Advertising’, inclusief de wereldwijde analyse en de resultaten is hier te downloaden.
Credits headerfoto: Fotolia.com.
Verder lezen over Online Advertising
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024