Voice search heeft komend jaar nog geen grote impact

Voice search heeft komend jaar nog geen grote impact

Videomarketing blijft het goed doen

Vorig artikel Volgend artikel

In de wandelgangen wordt al een hele tijd gezegd dat voice search de next best thing gaat zijn op het gebied van marketing. Maar uit onderzoek van Mondo blijkt niets minder waar. Videomarketing staat namelijk bovenaan de prioriteitenlijst van marketeers.

Volgens het onderzoek onder meer dan duizend beslissingsnemers heeft slechts zeventien procent van de marketeers plannen om hun website te optimaliseren voor gesproken zoekopdrachten in de komende twaalf maanden. Dat is een vrij laag percentage. Voor 67% van hen heeft videomarketing de eerste prioriteit als het gaat om zoekmachine marketing.

Soort marketing

De videomarketing waar de respondenten in verwachten te gaan investeren: Instagram Stories (66%), Newsfeed video’s (62%), GIF’jes (52%), bioscopen (31%), live streaming (28%) en IGTV (28%). Bij de eerste twee opties zie je het duidelijke verschil tussen B2B- en B2C-marketeers. B2B-marketeers neigen naar newsfeed videos, terwijl B2C-marketeers juist voor Instagram Stories gaan.

Naast allerlei video mogelijkheden zetten de marketeers in ook op andere manieren: ervaringsgerichte marketing (31%), micromomenten (28%), bewegingsontwerp (24%), visueel zoeken (21%) en gesproken zoekopdrachten (10%). Deze manieren zien ze als belangrijk qua marketingdoeleinden voor het komende jaar. Wat opvalt is dat spraakgestuurd zoeken geen topprioriteit heeft.

Slechts zeventien procent van de marketeers zegt dat hun websites al zijn geoptimaliseerd voor deze manier van zoeken of plannen heeft om wijzigingen hiervoor door te voeren de komende twaalf maanden. Opvallend is wel dat 35% van plan is om hun websites te optimaliseren voor visueel zoeken.

Zoekstrategieën

Digitale marketeers zetten doelgroepgerichtheid (86%) als de belangrijkste component voor hun betaalde zoekstrategieën in het volgende jaar, waarbij zoekwoorden (83%) en hermarketing (76%) ook hoge prioriteit hebben. Spraakactivering wordt op steeds meer apparaten gebruikt, alleen verwachten marketeers nu nog niet de grote schifting naar spraakgestuurd zoeken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies