Marketing22.08.2018

Virtual Reality: een krachtige online marketingtool


Websitebezoekers willen steeds meer controle hebben over hoe content wordt gebruikt en beleefd. Daarom is het goed om eens na te denken over de visuele content van jouw website. Een manier om jouw gebruikers een unieke ervaring te geven is door het implementeren van Virtual Reality. Benieuwd hoe dit werkt en wat het voor jouw bedrijf kan opleveren? We leggen het graag aan je uit.

Virtual Reality en e-commerce

Dankzij Virtual Reality is het mogelijk om de fysieke realiteit na te bootsen. Virtual Reality wordt steeds populairder en de toepassingen zijn eindeloos. We zien dat dit al veel wordt gedaan in de entertainmentindustrie, maar ook binnen de e-commerce is het steeds meer upcoming. Door op jouw website gebruik te maken van Virtual Reality kun je jouw klanten een unieke ervaring meegeven waardoor je kunt zorgen voor een optimale klantbeleving. Daarmee kun je zeggen dat Virtual Reality een krachtige marketingtool is, mits je hier natuurlijk op een juiste manier mee aan de slag gaat.

Virtueel shoppen

Een Nederlands bedrijf dat op een unieke en effectieve manier gebruikmaakt van Virtual Reality is Wifimedia. Via de website van Wifimedia kun je virtueel door de fysieke winkel in Arnhem lopen door middel van pijltjes. Dit is in de praktijk al vaak uitgevoerd via bijvoorbeeld een virtual tour van Google. De virtuele tour van Wifimedia gaat echter een stapje verder. Bij het rond lopen in de winkel is een digitale adviseur aanwezig. Deze adviseur doet zijn/haar praatje bij verschillende producten. Zo kunnen klanten kennismaken met de producten van merken zoals Sonos, HEOS by Denon, LG en Sony, terwijl een specialist alle ins en outs vertelt over het specifieke product.

Voordelen voor de klant

Dankzij de Virtual Reality tour leren klanten niet alleen de productgroepen kennen, maar krijgen ze ook een goed beeld van wat Wifimedia in haar belevingswinkel te bieden heeft. Daarnaast worden ze meteen voorzien van productinformatie, zoals ze dat in de fysieke winkel ook zouden krijgen. Kortom: dit kun je zien als online shoppen 2.0. Wifimedia brengt online en offline samen en we verwachten dat er in de toekomst meer bedrijven zullen volgen.

Virtual Reality vs Augmented Reality


Waar in de toekomst ook steeds vaker gebruik van wordt gemaakt is Augmented Reality. Virtual Reality en Augmented Reality worden vaak door elkaar gehaald, terwijl er toch een wezenlijk verschil is tussen beide manieren. Goed dus om meer te weten over beide mogelijkheden. Augmented Reality houdt namelijk in dat er grafische content wordt toegevoegd aan een beeld van de werkelijkheid. Een bekend voorbeeld is het succesvolle Pokémon Go spel. Net als Virtual Reality kan Augmented Reality veel kansen opleveren voor jouw onderneming.

Kansen Virtual Reality?

Dankzij Virtual Reality kunnen marketingteams en ondernemers op een innovatieve manier de beleving van de klant naar een hoger niveau tillen. De klant heeft namelijk de regie in eigen handen. Zo heeft hij of zij de mogelijkheid om op ontdekking te gaan en zelf het verhaal te creëren. Dit is iets waar veel mensen behoefte aan hebben. Daarbij levert het ook veel voordelen op voor jou als ondernemer. Dankzij Virtual Reality krijg je namelijk eenvoudig inzicht in het gebruikersgedrag. Het is eenvoudig om data te meten zodat je precies kunt zien wat je klanten willen en doen. Om deze redenen raden we ieder bedrijf aan om eens serieus na te denken over Virtual Reality. Wees de concurrentie voor en verdiep je vandaag nog in de mogelijkheden.

[Afbeelding © Helena Olena – Adobe Stock]

...

Verder lezen over Augmented Reality

Innovatie in herinneringen: Fotoboeken van byPaper met Augmented Reality

In een tijd waarin technologie ons steeds meer helpt om herinneringen op nieuwe en creatieve manieren vast te leggen, biedt byPaper iets revolutionairs: fotoboeken met Augmented Reality (AR). Deze technologie maakt het mogelijk om je foto's te verrijken met video's, waardoor je niet alleen herinneringen in het fotoboek kunt vastleggen, maar ze ook op een levendige manier opnieuw kunt beleven. Of het nu de beelden en geluiden van een waterval zijn tijdens een vakantie, of het lachen van vrienden op een feestje – je beleeft het opnieuw, alsof je er weer bij bent.

Online21.11.2024

Innovatie in herinneringen: Fotoboeken van byPaper met Augmented Reality

Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit

Snapchat heeft besloten zijn nieuwe camerabril Spectacles ook in landen buiten de Verenigde Staten uit te brengen, waaronder Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Gadgets29.10.2024

Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit

Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion

Orion is de augmented reality-bril die volgens Meta-leider Mark Zuckerberg “de meest geavanceerde AR-bril is die de wereld ooit heeft gezien”.

Gadgets25.09.2024

Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion

Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro

Meta zou een concurrent willen maken voor de Apple Vision Pro en was al vrij ver in de ontwikkeling. Nu cancelt het die VR-bril.

Technology23.08.2024

Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro

Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet

Ja, Apple werkt wel degelijk aan een nieuwe bril die het even helemaal anders doet, maar nee, snel komt die niet.

Gadgets24.06.2024

Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet

De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur

Stel je voor dat een gewone bril straks kan fungeren als augmented reality-bril? Dat is helemaal niet straks, dat is nu.

Technology13.05.2024

De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur

Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten

De nieuwe, high end mixed reality-headset Apple Vision Pro komt er bijna aan. In februari verschijnt het apparaat, dat nu in productie is gegaan. Dat stelt Ming-Chi Kuo, een expert op het gebied van tech.

Gadgets26.12.2023

Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Verder lezen over Virtual Reality

Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?

De VR-bril van Apple is een flink ding. Tijd voor iets subtielers, moet Apple denken: het zou onderzoek doen naar een slimme bril.

Gadgets05.11.2024

Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?

Apple maakt short voor Vision Pro waardoor je naar adem hapt

Immersive video klinkt het in het Engels, maar in het Nederlands kun je dat het beste meeslepend noemen, iets waar je volledig in opgaat.

Video07.10.2024

Apple maakt short voor Vision Pro waardoor je naar adem hapt

Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion

Orion is de augmented reality-bril die volgens Meta-leider Mark Zuckerberg “de meest geavanceerde AR-bril is die de wereld ooit heeft gezien”.

Gadgets25.09.2024

Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion

Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro

Meta zou een concurrent willen maken voor de Apple Vision Pro en was al vrij ver in de ontwikkeling. Nu cancelt het die VR-bril.

Technology23.08.2024

Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro

Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet

Ja, Apple werkt wel degelijk aan een nieuwe bril die het even helemaal anders doet, maar nee, snel komt die niet.

Gadgets24.06.2024

Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet

De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur

Stel je voor dat een gewone bril straks kan fungeren als augmented reality-bril? Dat is helemaal niet straks, dat is nu.

Technology13.05.2024

De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur

Exploring Porna: De kunst van het verleiden in beeld gebracht

Porna, een term die de laatste jaren steeds vaker opduikt in gesprekken over erotica en seksuele expressie, heeft een opmerkelijke verschuiving teweeggebracht in de manier waarop we naar erotische inhoud kijken. Waar traditionele porno vaak wordt geassocieerd met expliciete en soms zelfs expliciet onrealistische weergaven van seks, richt porna zich op een meer genuanceerde benadering. In dit artikel gaan we dieper in op de kunst van het verleiden en onderzoeken we hoe deze vorm van erotica onze perceptie van seksualiteit en intimiteit beïnvloedt.

Lifestyle29.04.2024

Exploring Porna: De kunst van het verleiden in beeld gebracht

Meta verliest elke maand weer miljarden euro’s door virtual reality

Meta verliest elke maand een hoog bedrag door virtual reality: miljarden. Nu verdient het nog steeds meer, maar dit blijft wel even doorgaan.

Metaverse27.04.2024

Meta verliest elke maand weer miljarden euro’s door virtual reality