Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Voor ieder ‘dingetje’ is wel een emoji te vinden, er zijn laatst zelfs nog een hoop nieuwe toegevoegd. Voor condoomfabrikant Durex was het dan ook onbegrijpelijk dat er nog geen emoji voor de condoom bestaat. Durex wil dan ook dat de emoji van een condoom wordt toegevoegd aan het assortiment en ze hebben daar een goede reden voor. Durex zegt in haar persbericht dat 80 procent van de jongeren makkelijker over seks zou praten, als ze daarbij een emoji kunnen gebruiken. Dat er nu nog geen emoji van een condoom is, wil echter niet zeggen men daar geen oplossing voor heeft. Tot nu toe fungeerde de aubergine bijvoorbeeld al als mannelijk geslachtsdeel. En dat weer tot ergernis van Instagram, want er verschenen te veel plaatjes met deze hashtag dat ze het nu geblokkeerd hebben om op de aubergine te zoeken. Maar creatievelingen kunnen met de spetters en de handen ook uitbeelden wat ze willen.
Maar goed, Durex wil dus een condoom emoji en dus is er iets bedacht. Durex start een campagne om de interesse te peilen voor de condoom emoji, welke op Wereldaidsdag (1 december 2015) zijn ‘hoogtepunt’ moet bereiken. Het idee is dat ze uiteindelijk een petitie inleveren bij het Unicode Consortium, de partij die verantwoordelijk is voor emoji’s in alle grote mobiele besturingssystemen. Bij een akkoord zal de emoji in een eerstvolgende software-update meegenomen worden. To be continued dus.
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023