Marketing19.11.2015

Durex wil een condoom emoji!


Durex #CondomEmoji

Voor ieder ‘dingetje’ is wel een emoji te vinden, er zijn laatst zelfs nog een hoop nieuwe toegevoegd. Voor condoomfabrikant Durex was het dan ook onbegrijpelijk dat er nog geen emoji voor de condoom bestaat. Durex wil dan ook dat de emoji van een condoom wordt toegevoegd aan het assortiment en ze hebben daar een goede reden voor. Durex zegt in haar persbericht dat 80 procent van de jongeren makkelijker over seks zou praten, als ze daarbij een emoji kunnen gebruiken. Dat er nu nog geen emoji van een condoom is, wil echter niet zeggen men daar geen oplossing voor heeft. Tot nu toe fungeerde de aubergine bijvoorbeeld al als mannelijk geslachtsdeel. En dat weer tot ergernis van Instagram, want er verschenen te veel plaatjes met deze hashtag dat ze het nu geblokkeerd hebben om op de aubergine te zoeken. Maar creatievelingen kunnen met de spetters en de handen ook uitbeelden wat ze willen.

Maar goed, Durex wil dus een condoom emoji en dus is er iets bedacht. Durex start een campagne om de interesse te peilen voor de condoom emoji, welke op Wereldaidsdag (1 december 2015) zijn ‘hoogtepunt’ moet bereiken. Het idee is dat ze uiteindelijk een petitie inleveren bij het Unicode Consortium, de partij die verantwoordelijk is voor emoji’s in alle grote mobiele besturingssystemen. Bij een akkoord zal de emoji in een eerstvolgende software-update meegenomen worden. To be continued dus.

Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes