Marketing06.12.2016

Digitale verzekeraar Achmea zoekt marketeers die vooruitdenken


sponsored story

Begin van dit jaar lanceerde Achmea de Trendwords Challenge 2016, een ludieke zoektocht naar de meest vooruitstrevende marketeer van 2016. De wereld om ons heen digitaliseert in hoog tempo en bedrijven moeten daarom altijd drie stappen vooruit denken. Samen met online marketeers werden de drie trendwords van 2016 bepaald: storytelling, personalization en snackable content.

Inmiddels loopt 2016 op z’n einde en kunnen we vaststellen dat deze trendwords inmiddels meer zijn dan alleen een trend: het zijn belangrijke ingrediënten geworden voor de online marketing mix. Het brengen van persoonlijke, geloofwaardige verhalen, gegoten in een vorm die we snel kunnen consumeren, dat is dé manier waarop consumenten informatie tot zich willen nemen.

En dus staat ook Achmea voor die uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. Met ruim 8 miljoen verzekerden is Achmea de grootste verzekeraar van Nederland en heeft ook een belangrijke maatschappelijke positie. Met merken als Centraal Beheer, Interpolis, Zilveren Kruis en FBTO beschikt Achmea over een breed portfolio. Het is daarmee ook een aantrekkelijke werkgever, Achmea blinkt uit als het gaat om de vrijheid om je baan op jouw manier vorm te geven. Online Marketeers ervaren een grote mate van autonomie waarbij het speelveld als grootste verzekeraar gave uitdagingen kent. Achmea ziet de wereld om zich heen in hoog tempo digitaliseren en is volop in beweging om met nieuwe, innovatieve producten te komen. Met zo’n gigantisch klantenbestand is dat een enorme uitdaging en kun je je de dynamiek in de organisatie wel een beetje voorstellen. Er gebeurt dus veel bij Achmea, alleen ziet lang niet iedereen dat.

Uitdagingen

Bart de Vries werkt inmiddels twee jaar voor het merk Interpolis en heeft recent een stap gemaakt door van online marketing naar online merkstrategie te gaan. Hij was na drie jaar bij een bureau te hebben gewerkt, toe aan een nieuwe stap en raakte via via in gesprek met Interpolis. Met name het mooie merk, de mogelijkheid tot het voeren van impactvolle campagnes en de dynamiek van het team van jonge mensen sprak hem aan. Hoe interessant is Achmea voor jonge marketeers met een toekomstvisie? Bart de Vries legt het uit.

Er gebeurt veel meer binnen Achmea op gebied van online marketing en communicatie dan je wellicht denkt. Het heeft mij ook in positieve zin verrast. Interpolis is een merk dat zijn pijlers richt op meer dan verzekeren alleen. Ze begeven zich op het gebied van veiligheid en het voorkomen van risico’s. We produceren hierbij niet zozeer grappige inhakers op actualiteit, maar content met een gedachte. We kiezen eerder voor kwaliteit in onze online communicatie dan voor kwantiteit. Ieder label van Achmea opereert vanuit een andere merkgedachte op social. En dat is het leuke aan werken in een organisatie als Achmea: regelmatig organiseren we een social media tafel met vertegenwoordigers van al onze labels om onze kennis en ervaring met elkaar te delen.

Wij waren overigens ook één van de eersten met een social media hub van waaruit onze social activiteiten worden aangestuurd.”

Engagement

Voor een bedrijf is het belangrijk om klanten aan je binden. Engagement is het keyword en staat ook bij Interpolis hoog op de agenda. Dit doet Interpolis o.a. door nieuwe oplossingen te introduceren samen met de klant. Aan de hand van een experiment worden learnings opgebouwd. Waarna op basis van de learnings uit dit experiment de nieuwe oplossingen worden getoetst en eventueel ook verder ontwikkeld.

Voor de lancering van één van die oplossingen – de AutoModus app (die je helpt smartphone-gebruik in de auto te minderen) – werd de online community van het merk opgezocht. Lange Frans en Do werden ingeschakeld om al liftend en met hulp van fans op sociale media door het land te reizen. Niet alleen een mooie manier om te werken aan de betrokkenheid bij het merk, maar zeker ook om de nieuwe app te introduceren en een actueel onderwerp als mobielvrij rijden aan te stippen.” Aldus de Vries.

Carrièremogelijkheden

Achmea is op zoek naar marketeers die vooruitdenken en wil de transformatie maken naar dé digitale verzekeraar van Nederland. Marketeers bij Achmea helpen daarom mee om nieuwe producten en services op een verantwoorde wijze groot te maken. Zowel op het terrein van merkontwikkeling als op het vlak van online performance. Op de website werkenbijachmea.nl vind je meer informatie over carrièremogelijkheden.

[Afbeelding Fotolia © designer491]

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys