De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
MySpace wordt steeds meer en meer gezien als het ultieme voorbeeld van hoe een site snel kan groeien en een grote impact kan hebben hoe mensen omgaan met het Internet en vrije tijd.
Een van de drijvende factoren hierachter is de user ganerated content. Waarom is dit belangrijk, omdat de gebruikers van MySpace geheel vrijblijvend meewerken aan het grote succes van de site door hun hele hebben en houden buiten te hangen, met hier en daar vuile was ertussen.
Maar nu kunnen adverteerders meer en meer budgetten kwijt op deze social network site. Niet alleen door de integratie van Google Adsense/words, maar ook door profielen aan te maken voor speciale producten of karakters in de reclame voor deze producten.
Eerder zagen we al het profiel van Charley Bassey op Hyves en MySpace. Vandaag zag ik een nieuw fenomeen hier in de VS. Nieuw voor mij tenminste.
Het gaat hier over de TV serie My name is Earl. Aan het eind van een aflevering zie je een foto van een persoon. Je kan zelf hier op de foto komen te staan aan het eind van een aflevering door naar myspace.com/mynameisearl te gaan.
De serie is nu ook te zien bij RTL in Nederland. Beschrijving: De besnorde en bier drinkende Earl heeft iets te vaak de verkeerde beslissingen genomen in zijn leven. Het lot is hem echter opeens gunstig gezind als hij de loterij wint. Todat hij wordt aangereden en hij zijn lot ziet wegwaaien. In het ziekenhuis ontdekt Earl karma. Met als doel een beter leven voor zichzelf af te dwingen, gaat hij al zijn fouten uit het verleden rechtzetten.
Door een profiel op MySpace te ontwikkelen, kan de productie maatschappij wellicht meer kijkers naar de TV trekken. Hierdoor ontstaat er een nieuwe mogenlijkheid voor MySpace om adverteerders aan te trekken. Het heeft ook nog iets aantrekkelijks ook. Er ontstaat een levendige community rond de My name is Earl pagina, waarbij alle fans discussies aan gaan, of berichten voor de acteurs achter laten.
Hierdoor is er nog meer potentie voor MySpace ontstaan dan ik al dacht. De mogenlijkheden zijn eindeloos.
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over Hyves
Social Media23.10.2023
Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied
Social Media06.02.2023
5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom
Social Media22.02.2022
Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?
En Partyflock en Hyves?Social Media01.05.2018
Hyves is terug en heet nu Hyven.nl
Social Media24.09.2016
9 redenen waarom we Hyves missen
Video29.11.2013
Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves
Social Media29.11.2013
Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024