Marktplaats.nl scoort met WK

Vorig artikel Volgend artikel
1150482168marktplaats

Het WK Voetballen blijkt gunstig te zijn voor sites als Marktplaats.nl en Zylom. Uit onderzoek van TAPPS blijkt dat vrouwelijke televisiekijkers nu veel meer gebruik maken van internet.

Ze gaan op zoek naar koopjes op Marktplaats.nl. of spelen een spelletje. 60% van de vrouwelijke tv-kijkers blijkt (vrijwel) niet geïnteresseerd in het voetbal en ruim 16% van alle respondenten geeft aan helemaal geen voetbal te kijken.

Opvallend is dat bijna de helft van de vrouwen die nauwelijks of niet WK geïnteresseerd is een partner heeft die elke wedstrijd wil zien. Dat hoeft niet altijd op ruzie uit te lopen. Want 18% van de vrouwen geeft aan gewoon mee te kijken. Slechts 3% van deze vrouwen zegt te proberen de partner van het WK af te houden, voornamelijk door te zappen. Je zult er zo ééntje thuis hebben . . .

Vrouwen die (vrijwel) niet in het WK geïnteresseerd zijn geven massaal aan meer internet te gaan gebruiken tijdens het WK. Van deze groep geeft 16% aan meer MSN Messenger te gaan gebruiken tijdens de WK wedstrijden. Daarnaast wordt er door de vrouwen ook meer gemaild en naar koopjes gezocht op Marktplaats.nl. Tot slot worden er meer online spellen gespeeld en meer muziek gedownload.

Als het om tv kijken gaat geven de vrouwen aan meer naar RTL4, NET5 en naar SBS6 te zullen kijken. Bijna 20% geeft aan meer dan gemiddeld tijdschriften te lezen; naast hun eigen lijfblad verwachten zij deze maand ook een extra titel te lezen.

Van de vrouwen die aangeven een extra bezoek aan de bioscoop te brengen, heeft iets meer dan de helft de film al in gedachten: de Da Vinci Code en Poseidon zijn het meest populair, gevolgd door X-men 3. via MediaOnderzoek

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies