![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De jaarlijkse Spin Awards zijn weer vergeven. Media Republic won vanavond maar liefst drie prijzen, twee zilveren Spin Awards (voor Eccky en Tapvat) en de (gouden) Innovatieprijs (voor Eccky).
Opmerkelijk, want om te winnen moeten bureaus ook de effectiviteit van hun inzending kunnen aantonen, en Eccky moet zich in de praktijk nog maar bewijzen. Eccky heeft volgens de jury echter wel internationale potentie: een echt interactief exportproduct, aldus het juryrapport.
Lost Boys mag met twee prijzen naar huis, waaronder een gouden Spin voor Hi Bling en een zilveren voor Sportlife Deep
Nokia20Lives won goud, en heeft volgende maand ook nog eens kans op een Webby Award met deze inzending.
Anders dan vorig jaar was er ditmaal wel een gouden winnaar in de categorie Crossmedia: de jury kon dit jaar natuurlijk niet op de Postbankpas heen, van LeukwerktWorldwide / Oer-Satama. De categorie Online Campagne kende de meeste winnaars, met goud voor Hi Bling en zilver voor Sneeuwbol en Tapvat.
Daarnaast ging de publieksprijs voor Beste Interactieve adverteerder naar Heineken, en de Publieksprijs voor beste interactieve bureau naar Euro RSCG.
De volledige lijst met prijswinnaars:
Goud – Hi Bling in de categorie Online Campagne (bureau Lost Boys ism Mindshare Interaction, FHV, Backbone) – Nokia 20Lives in de categorie Websiteconcept (bureau Euro RSCG 4D/Nokia) – Mijn Postbankpas in de categorie Crossmedia (bureau Leukwerktworldwide/Oer-Satama) – De Innovatieprijs gaat naar Eccky (bureau Media Republic)
Zilver – Sneeuwbol voor Pakistan in de categorie Online Campagne (bureau Publicis Dialog) – Tapvat introductiecampagne in de categorie Online Campagne (bureau Qi, Media Republic en Brand New Telly) – Car Spotter in de categorie Mobiel Concept (bureau For Sale Communicatie) – Music Downloads Party in de categorie Mobiel Concept (bureau PPGH/JWT) – Eccky in de categorie Vrije Interactieve Concept (bureau Media Republic) – Innercity The Game in de categorie Gaming Concept (bureau Lloyd and Acardi, Ahead of the game) – Sportlife Deep in de categorie gaming concept (bureau Lost Boys)
In totaal waren 32 inzendingen genomineerd. (Elsbeth/Molblog.nl)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Innovatie
Events04.07.2024
Mobile02.07.2024
Technology27.06.2024
Startups27.06.2024
Technology18.06.2024
Online17.06.2024
Technology14.06.2024
Automotive11.06.2024
Verder lezen over Nokia
Mobile17.04.2024
Mobile28.11.2023
Mobile20.10.2023
Gaming19.09.2023
Mobile01.06.2023
Mobile04.04.2023
Mobile16.03.2023
Technology27.02.2023
Verder lezen over Weblog
Online19.09.2023
Social Media02.05.2023
Search13.03.2023
Online01.06.2021
Search24.09.2020
DC Business31.07.2020
Nieuws08.06.2020
DC Business10.01.2020