
Slechts één op de vijf marketeers ziet zijn huidige bureau als de beste adviseur voor interactieve marketing. Dit zegt Stichting SpinAwards, die in samenwerking met RM Interactive onderzoek deed naar trends en ontwikkelingen op het gebied van interactieve marketing in Nederland.
Het cijfer is schrikbarend laag. Traditiegetrouw zijn bureaus juist de plek waar marketeers hun kennis en inspiratie vandaan halen. Het lijkt er dus op dat de bureaus, in de ogen van de marketeer, de boot aan het missen zijn.
47 procent van de ondervraagde marketeers is er daarnaast van overtuigd dat in de eigen organisatie voldoende kennis aanwezig is op het gebied van interactieve communicatie. In de ogen van adverteerders wordt daarmee meer kennis opgebouwd binnen de eigen organisatie dan binnen de bureauwereld. 75 procent van de marketeers is tevens van mening dat er in Nederland nog te weinig gebruik wordt gemaakt van interactieve marketing.
Het onderzoek, dat werd uitgevoerd in samenwerking met BVA, Tijdschrift voor Marketing, DDMA, IAB, Adformatie, DutchCowboys, MolBlog, Media Plaza en Marketingfacts, is in zijn geheel te lezen in de decemberuitgave van Tijdschrift voor Marketing, die woensdag 7 december op de mat valt.
In totaal hebben 410 marketeers meegewerkt aan het onderzoek.

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....