Marketeer of the Year 2013: Roel Welsing - Triodos Bank

Vorig artikel Volgend artikel
Marketeer of the Year 2013: Roel Welsing - Triodos Bank

Roel Welsing, hoofd marketing van Triodos Bank, is eerder deze week uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2013. De prijs is een initiatief van Tijdschrift voor Marketing en Platform Innovatie in Marketing (PIM), en wordt gegeven aan succesvolle Nederlandse marketeers.

Naast Welsing waren ook Robert Bohemen (CMO Bijenkorf) en Nico Rijkhoff (brand director Ziggo) genomineerd. De uitreiking vond plaats in The Coolbrands House in Amsterdam. 

De jury over Welsing: 'De zichtbaarheid van Triodos Bank is de afgelopen jaren sterk toegenomen en dat zie je terug in de resultaten van de bekendheid van het merk. Niet omdat Welsing meer geld aan media is gaan uitgeven, wel omdat hij heel gericht voor kwalitatief contact gaat. Verbinden in plaats van verkopen. Welsing voelt een enorme verantwoordelijkheid: "Het is niet mijn geld, het is jouw geld." Dat is een verfrissend geluid in bankenland. Welsing heeft met Triodos een sympathiek merk neergezet in een tijd dat banken niet onze sympathie hebben. En dat maakt hem een voorbeeld voor iedere marketeer. Goed dat maatschappelijk ondernemerschap gepaard kan gaan met slimme marketing en moderne multichannelaanpak.’

De Marketeer of the Year Award werd dit jaar voor de dertiende maal uitgereikt. Tijdschrift voor Marketing en PIM hebben in januari van dit jaar hun achterban opgeroepen kandidaten in te sturen. Vervolgens is een longlist van tien namen opgesteld. De jury boog zich over hun cases, waarbij drie criteria leidend zijn: is er sprake van marketingsucces, zijn er innovaties in marketing én is de marketingkracht bovengemiddeld? Dat leverde drie kandidaten op, die vervolgens wederom onder de loep werden genomen door de jury. Aanvullende vragen werden gesteld en op basis daarvan is een top drie vastgesteld. Deze beoordeling bepaalde voor 75 procent de uitslag Op de finale-avond zelf mocht het publiek een voorkeurstem geven, het gemiddelde hiervan bepaalde voor 25 procent de uitslag.

Jury
De jury bestond uit de winnaars van voorgaande edities: Imme Rog (Goede Doelen Loterijen), Ton van Eijk (Wehkamp), René Repko (ex-Hema), Oscar Diele (Spil Games), Robert de Groot (Plan Nederland), René Frijters (KNAB), Jan Willem Sieburgh (ex-Rijksmuseum) en vertegenwoordigers van de organisatoren: Hans Molenaar (PIM), Aliette van der Wal-Van Dijk (Philips, ex-bestuurslid van het Nima), Michel Schilders (USG Capacity) en Elsbeth Eilander (Tijdschrift voor Marketing).

(afbeelding via Molblog)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies