De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De afgelopen 3 jaar hebben het Preferred Developer Consultant (PDC) programma en het Marketing API programma (MAP) merken en bedrijven gekoppeld aan ontwikkelaars. De ontwikkelaars helpen bedrijven bij het maken van Facebookapps, het optimaliseren van sociale plugins, het aansturen van advertentiecampagnes en het ontwikkelen van strategieën voor Facebookpagina’s.
Eerder deze week kondigde Facebook aan dat deze twee programma’s samengevoegd worden en samen het nieuwe Preferred Marketing Developer (PMD) programma zullen vormen. De doelstelling van het PMD programma is om ontwikkelaars in contact te brengen met de juiste klanten. Ook zal het voor ieder merk of bedrijf mogelijk zijn om ontwikkelaars te vinden die samen met hen kunnen werken aan uitgebreide Facebookcampagnes en –aanwezigheid.
Dit jaar zag Facebook het grootste aantal aanmeldingen tot nu toe. De eerste lichting van PMD’s bevat 141 bedrijven uit 20 landen. Deze bedrijven zaten niet eerder in het PDC of MAP programma. Dit meegerekend, zijn er nu al 232 PDM’s met hoofdbureaus in 35 landen.
Het nieuwe PMD programma stelt ontwikkelaars in staat om:
1. verbinding te maken met leads via een nieuwe lookup tool. Deze tool vervangt de PDC en advertentie API directory’s. Klanten kunnen ontwikkelaars vinden op geografie of op ervaring. Ook kunnen ze case studies en door andere klanten gegeven feedback lezen;
2. specifieke ervaringen met Pagina’s, advertenties, apps en Insights laten zien op hun website. Deze kwalificaties zullen ook verschijnen bij de naam van de PMDbedrijven in de lookup tool. Hierdoor wordt het makkelijker voor potentiele klanten om PMD’s te vinden op expertise;
3. de bedoelingen en ontwikkelingen van het programma beter te begrijpen door middel van een totaal vernieuwde website voor ontwikkelaars;
4. tijd te besparen tijdens het applicatieproces door gebruik te maken van onze nieuwe gebundelde suggestieformulier. Nu kunnen ontwikkelaars zich aanmelden wanneer ze willen en wanneer ze er klaar voor zijn, niet meer alleen tijdens periodieke mogelijkheden.
Sinds de programma’s van PDC en MAP zijn gelanceerd is het ecosysteem gegroeid, doordat bedrijven zoals Vitrue, Adobe en KRDS enorme successen hebben behaald door bedrijven te creëren die voorzien in de behoefte.
– Vitrue is van 66 werknemers in 2010 gegroeid naar 180 werknemers in 2011. Ook heeft het bedrijf vijf nieuwe kantoren geopend en zijn ze internationaal uitgebreid.
– Adobe kocht eerder dit jaar Efficient Froniter en Context Optional aan. Recentelijk werd Adobe Social aangekondigd om klanten te helpen bij het aansturen van hun Facebookinvesteringen in Pagina’s, Apps en Insights met één slimme oplossing.
– KRDS is sinds 2010 gegroeid van 10 naar 95 werknemers en heeft vijf nieuwe kantoren geopend in Frankrijk, Duitsland en India. KRDS heeft 350 Facebookcampagnes geleid voor 160 merken in 13 landen. Dit heeft gezorgd voor een jaarlijkse groei van meer dan 100%.
Heb jij hulp nodig met het opzetten van een Facebook campagne, app of strategie? Neem dan met ons contact op.
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024