Marketing16.01.2012

Roy Scheerder (KLM) DM Man van het jaar 2011


roy-scheerder-klm-dm-man-van-het-jaar-20.jpg
roy-scheerder-klm-dm-man-van-het-jaar-20.jpg

Tijdens de drukbezochte uitreiking van de DM Awards is Roy Scheerder van KLM Royal Dutch Airlines gekozen tot DM van het jaar 2011. De vakjury is onder de indruk van de resultaten die Scheerder boekte met het opzetten van een nieuw customer care proces waarbij snellere responstijden en meer omzet zijn gerealiseerd. De DM Awards zijn dit jaar voor het eerst door DDMA en DeMeter georganiseerd, voorafgaand aan de traditionele nieuwjaarsborrel.

De jury is onder de indruk van Scheerder zijn inzet, persoonlijkheid en professionele resultaten. Juryvoorzitter Frans Reichardt: “Roy Scheerder heeft bij KLM indrukwekkende resultaten geboekt met een nieuw customer care proces waarbij én de responstijden zijn versneld én meer omzet is gerealiseerd. Hij heeft dialoogmarketing binnen KLM Royal Dutch Airlines naar boardroom level gebracht. Hij is ook een voorbeeld voor alle dialoogmarketingprofessionals.” Roy’s visie blijkt uit dit citaat tijdens het jurygesprek: “Dialoogmarketing wordt de hoeksteen van alle marketingorganisaties. Direct, menselijk, geloofwaardig en relevant.

Op de DM Awards is door het bestuur van DDMA de DM Oeuvre Prijs uitgereikt aan Pieter van den Busken, oprichter van branding- en dialoogmarketingbureau Vandenbusken. DDMA voorzitter Henry Meijdam: “Het DM vak zit in het DNA van Pieter van den Busken. Hij heeft de groei van het vak van dichtbij meegemaakt. Maar liefst 50 jaar lang heeft hij op een talentvolle en creatieve wijze dit vak beoefent en is hij een mentor geweest voor velen. De DM Oevre Prijs is een zeer verdiende erkenning voor de tomeloze inzet van de heer Van den Busken voor de dialoogmarketing branche.

De jury prijst ook de overige DM M/V genomineerden, Pieter Stroop (DM Interface) en Enno van Rhijn (Engaged Marketing) voor hun inspanning het afgelopen jaar. Zij namen geen Award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport en oorkonde van hun nominatie.

Verder lezen over Dialoogmarketing

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Alles over de nieuwe telecommunicatiewet die per 1 juli ingaat

Het is Internationale Dag van de Telecommunicatie. We kunnen stilstaan bij thuiswerken, bij 5G, maar we kiezen voor de nieuwe telecommunicatiewet, want die wordt al heel binnenkort van kracht. Vanaf 1 juli 2021 hebben we...

Technology17.05.2021

Alles over de nieuwe telecommunicatiewet die per 1 juli ingaat

Opt-in of opt-out?
Zo maak je een mooie marketing beursstand

Je hebt een plekje op een vakbeurs of festival om je marketingmix wat uit te breiden. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw beursstand opvalt om nieuwe commerciële leads te genereren of potentieel talent te ontmoeten? Hi...

DC Business25.03.2020

Zo maak je een mooie marketing beursstand

Denk strategisch na bij het plannen van uw kraam op een beurs
Webcare op Twitter in Nederland is nog niet je van het

Digital Wizards heeft onderzocht hoe de webcare van Nederlandse bedrijven er bij staan. Er werd in het weekend, toch vaak het moment waarop veel consumenten er gebruik van willen maken, gecheckt of de webcare respons gaf...

Social Media15.10.2018

Webcare op Twitter in Nederland is nog niet je van het

Onderzoek Digital Wizards vindt nog wel wat issues
Fresh Bridge vecht met #Stocktober tegen neppe stockfotografie

Stockfoto's. Flauwe meuk. Neppe shit. Als er iets niet authentiek is, dan zijn het wel stockfoto's en -video's. Die hebben dus niets te zoeken in een moderne contentstrategie, zeggen ze bij Fresh Bridge. Het digitale ma...

Media09.11.2017

Fresh Bridge vecht met #Stocktober tegen neppe stockfotografie

Dialogue Marketing Awards 2015 voor Air Miles en UPC

Tijdens de uitreiking van de Dialogue Marketing Awards van DDMA en DeMeter is Richard Brandhorst (Air Miles) uitgeroepen tot Dialogue Marketeer of the Year. Annefloor Samsom (UPC) ontving de prijs voor Dialogue Marketi...

Marketing10.01.2015

Dialogue Marketing Awards 2015 voor Air Miles en UPC

Richard Brandhorst is Dialogue Marketeer of the Year & Annefloor Samsom Dialogue Marketing Talent of the Year!
De nominaties voor de Dialogue Marketing Awards 2015

Vandaag is bekendgemaakt welke marketeers kans maken op de Dialogue Marketing Awards van 2015. Richard Brandhorst (Airmiles), Marc Borgers (Borgers & Straathof) en Richard Otto (Adformatie) maken kans om Dialogue Markete...

Marketing28.11.2014

De nominaties voor de Dialogue Marketing Awards 2015

De sprekende waterfontein

Een leuke campagne van de "You Are What You Drink" organisatie: Drink Up. De campagne is bedoelt om mensen aan te sporen meer schoon water te drinken en gezondere keuzes te maken. Om deze boodschap te verspreiden hebben...

Marketing22.09.2014

De sprekende waterfontein

Verder lezen over KLM

Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp

De KLM-stewardess op de hak, het is een klassiek gezicht, maar ook heel ouderwets. Daar komt nu een einde aan: sneakers zijn toegestaan.

Nieuws26.04.2024

Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

KLM zorgt ervoor dat ze aan boord van vliegtuigen minder voedsel verspillen door het toepassen van kunstmatige intelligentie. AI-programma’s stellen de vliegmaatschappij in staat beter te voorspellen hoeveel passagiers...

Nieuws07.02.2024

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!

Ga jij binnenkort op vakantie naar het prachtige eiland Aruba? Lees dan gauw verder. Het eiland in het Caribische gebied is een populaire vakantiebestemming voor Nederlanders. En dat is natuurlijk niet voor niets. Het ei...

Lifestyle23.10.2023

4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!

KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen

De luchtvaart, als we over een jaar of 20 ook nog naar onze vakantiebestemming willen vliegen, moet een duurzaamheidsslag maken. Elektrisch vliegen, voor lange vluchten met veel passagiers, is duidelijk nog toekomstmuzie...

Technology13.10.2023

KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen

Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30
Gezocht: namen voor nieuwe KLM vliegtuigen

Altijd al eens je eigen naam op een vliegtuig willen plakken? Helaas, dat kan nog niet, maar KLM is wel op zoek naar inspiratie voor een dertigtal nieuwe Airbus A321neo’s die vanaf volgend jaar (2024) geleverd gaan wor...

Technology10.10.2023

Gezocht: namen voor nieuwe KLM vliegtuigen

KLM laat het personeel meedenken en -beslissen
KLM zet volgende stap in de vervanging van de Boeing vloot

Eind 2021 maakte KLM al bekend dat de luchtvaartmaatschappij voornemens was de meeste Boeings in haar vloot, als die daar aan toe zijn, te vervangen door toestellen van Airbus. Toen werd direct ook een order geplaatst va...

Technology26.09.2023

KLM zet volgende stap in de vervanging van de Boeing vloot

KLM kiest voor de Airbus A350 voor lange vluchten.
KLM gaat minder naar het Midden-Oosten vliegen

De luchtvaart heeft jaren te kampen gehad met de gevolgen van de coronacrisis. Ook voor KLM was het een moeilijke tijd. Toestellen stonden wekenlang aan de grond. Toch kondigde de luchtvaartmaatschappij midden in coronat...

Nieuws10.08.2023

KLM gaat minder naar het Midden-Oosten vliegen

​TU Delft-studenten AeroDelft bouwen waterstofvliegtuig met KLM

TU Delft is bezig met de bouw van een waterstofvliegtuig. Het gaat om een klein exemplaar waar de studenten van AeroDelft (een 50-koppen tellend studentenorganisatie van TU Delft) aan werken in samenwerking met de luchtv...

Technology26.04.2023

​TU Delft-studenten AeroDelft bouwen waterstofvliegtuig met KLM