De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Begin april introduceert ilse media een nieuwe tariefstructuur voor advertentieposities op het ilse media netwerk. Na meer dan 10 jaar van ‘pionieren’ op de internetmarkt wordt de waarde van adverteren op internet steeds beter inzichtelijk. Inspelend op nieuwe inzichten neemt Nederlands grootste internet uitgever het voortouw bij het introduceren van transparante, “faire” en marktconforme advertentietarieven.
Paul Molenaar, algemeen directeur: “Internet als advertentiemedium is in toenemende mate een alternatief voor de traditionele media. Na jarenlang pionieren zien we dat internet serieus genomen wordt. Initiatieven als het bereiksonderzoek van STIR onderschrijven dat en online bestedingscijfers bewijzen dat internet steeds belangrijker wordt binnen de mediamix. Het is dus alleen maar logisch dat we ook nu met een tariefstructuur komen die inspeelt op een verdere professionalisering en transparantie van het medium” .
Om tot marktconforme advertentietarieven te komen heeft ilse media onderzoek laten uitvoeren waarbij bruto prijzen zijn vergeleken met werkelijk betaalde CPM prijzen binnen het eigen netwerk en tarieven elders in de markt.
Met de invoer van marktconforme tarieven verandert ook het kortingenbeleid dat Nederlands grootste internetuitgever voert. Marita van Wijngaarden, sales manager bij de ilse media groep: “Wij steken onze energie veel liever in een uitstekend advies in plaats van langdurende en soms moeizame onderhandelingen over kortingspercentages. Bovendien hechten we er waarde aan dat de prijs is gebaseerd op de waarde die een advertentie vertegenwoordigt voor de klant. Wij hebben er alle vertrouwen in dat de nieuwe tarieven en de contractstaffel die daarbij hoort, overeenkomen met verwachtingen in de markt.”
De nieuwe tarieven zijn gebaseerd op een combinatie van aspecten die waarde toevoegen aan een internet advertentiecampagne, waaronder de breedte van het bezoekerprofiel van een website, het totale bereik op een site of binnen het ingezette netwerk, de positie op de pagina (boven of onder de ‘scroll’, bijvoorbeeld), en het type en formaat van de uiting.
Verder lezen over Itv
Media27.08.2013
Breast Cancer TV genomineerd voor VN-prijs
Technology16.07.2013
Apple wil reclamevrije TV aanbieden
Entertainment12.07.2013
5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen van WappZapp
Entertainment21.06.2013
5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen
Entertainment31.05.2013
5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp
Entertainment26.05.2013
5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp
Entertainment04.05.2013
5 tips om dit weekend de TV programmering te ontlopen van WappZapp
Entertainment19.04.2013
5 tips om de TV programmering te ontlopen van WappZapp
Verder lezen over Stir
Advertising04.06.2013
comScore breidt Audience Measurement in Nederland uit
Online21.03.2012
JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid
Online01.07.2011
STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek
Online17.03.2011
STIR publiceert Internet Marktmonitor 2010
Online07.09.2010
Nederlanders zijn langer online
Online21.02.2010
STIR Internet Marktmonitor 2009
Online13.07.2009
Nieuwe Directie voor JIC STIR
Online17.05.2009