Marketing20.10.2010

Wat kan je verwachten op het DMF 2010 event?


wat-kan-je-verwachten-op-het-dmf-2010-ev.jpg
wat-kan-je-verwachten-op-het-dmf-2010-ev.jpg

Volgende week is het Digital Marketing First event in Brussel, België. Wat kan iedereen er dit eigenlijk van verwachten? Hieronder een paar vragen aan Nicolas Demeure (Best Of Publishing), organisator van DMF en mede-organisator van de MIXX Awards.

* Wat is er nieuw en wat zijn de hoogtepunten van deze 5de editie DMF? “Ieder jaar proberen we enkele nieuwigheden, hot topics bij te voegen tot het beursprogramma. De digitale markt is constant in beweging en toegankelijker geworden, en daar moeten we op inspelen.

Het is ons streefdoel om de mensen nauwer in contact te brengen met de verschillende facetten in het online gebeuren. Zo hebben we dit jaar de DMF iPhone app gelanceerd waarbij men als bezoeker one-to-one sessies kan reserveren met een exposant naar keuze, een soort speeddating concept. Dit zijn sessies van 15 minuten waar je rechtstreeks in contact komt met de service leverancier en zo zeer gerichte informatie op uw vragen krijgt. Nieuw dit jaar is ook de workshopruimte die volledig toegewijd is aan nationale en internationale cases. Heel de dag door worden hier client-cases voorgesteld die de bezoekers creatief kunnen inspireren.

Een paar andere hoogtepunten dit jaar zijn de internationale keynote sprekers die de laatste nieuwe topics van de online markt komen bespreken. Google komt praten over “What is next? Mobile, social, Local? How it all comes together for the next wave of Digital Marketing.” Ook Chris Clarke van LBi zal een interessante sessie verzorgen over het belang van kwalitatieve branded content. Feras Alhlou, een Google expert uit San Francisco komt zijn ervaringen delen over ‘analytics‘ en het behalen van een maximale ROI. Er komt tevens een sessie over Cross-media met Rik De Nolf waarbij gekeken wordt naar de plaats van ‘digital’ in de marketing mix en waarbij de beste cross media mix zal worden voorgesteld. Hot topics dit jaar zijn tevens ‘Performance’, ‘mobile marketing’ en ‘nieuwe media’.

We zitten ook dit jaar opnieuw met een goed gevuld programma die een brede visie zal geven over de online wereld!

* Hoe ziet het dagprogramma er uit? “In één woord: gevarieerd! We hebben naast de 80 exposanten, 1 keynote zaal voor de grote conferenties en 4 workshop-zalen voor kleinere audiences voor zeer specifieke toespraken. De bezoekers kunnen via de site of iPhone applicatie het programma van de sprekers en topics ontdekken en zo hun dag plannen. 50 workshops en 8 keynotes, het grootste aanbod aan content in één dag, en dit volkomen gratis. Er zijn sprekers van UK, San-Francisco, Frankrijk, Nederland…

* Digital Marketing First viert zijn inmiddels 5 de editie, wat zijn voor jullie de belangrijkste evoluties geweest? “DMF is inmiddels uitgegroeid tot de grootste bijeenkomst voor e-marketing professionals in België. Belangrijke evolutie is de verbreding in thema’s. Naast een uitgebreid aanbod aan digitale marketing oplossingen biedt DMF sinds de afgelopen twee jaar ook aandacht aan meer traditionele marketing oplossingen (Direct Marketing, CRM). Dit jaar wordt “cross-media” belicht als een belangrijk thema.  Het is vandaag van uiterst belang om de meest efficiënte mix te vinden tussen digitale en traditionele media zowel print, tv en radio. Een andere evolutie is de stijging van exposanten en steeds grotere opkomst van bezoekers. Met een stijging van 20% in bezoekersaantal vorig jaar hopen wij dit jaar opnieuw een dergelijks groeipercentage te bereiken. Ook het profiel van de exposant is gewijzigd over de jaren. Vroeger waren het vooral grote agentschappen en e-marketing suppliers die op DMF  aanwezig waren, nu zien we steeds meer kleinere locale spelers de stap naar DMF maken wat uiteraard een positieve evolutie is. Ook vinden steeds meer bedrijven met internationale roots de weg naar DMF. Zo is het grootste Web Agentschap van Europa (LBi) opnieuw van de partij als sponsor, samen met EmailVision. Daarnaast zijn er ook andere belangrijke Europese spelers aanwezig uit o.a. Nederland (Gx, Copernica), Spanje (AdSalsa), Frankrijk (NetAffiliation) en UK (Rackspace Hosting).

* Wat is de voornaamste reden om naar DMF te komen? “Deze expo biedt een unieke kans om de belangrijkste spelers uit de Belgische e-marketing markt te ontmoeten en kennis te vergaren over de nieuwste producten en diensten binnen digitale media en interactieve marketing.

* Hoe verklaart u het succes van de beurs? “De Beurs DMF is dit jaar aan zijn 5de editie toe. Zoals voor alle beurzen zijn de 2,3 eerste edities cruciaal om de verdere groei te bepalen. De naam is veranderd geweest, het formaat, de duur…

Vorig jaar was de beurs reeds een waar succes.  We geven ook veel aandacht aan tevredenheidsenquetes die ons wijzen op de opportuniteiten en verbeteringen. Samen met de natuurlijke groei en evolutie van Online Advertising die voor iedereen van toepassing wordt. De ideale media mix bestaat niet uit enkel Televisie, radio of print maar uit een Mix waar Online ook zijn plaats heeft.