07.05.2009
Marketing

“Sponsors of Tomorrow”

By: Jeroen de Hooge

BlogMarketing
sponsors-of-tomorrow.jpg
sponsors-of-tomorrow.jpg

Intel gaat van start met een nieuwe marketingcampagne die voor het eerst niet de bekende Intel-processors, maar het bedrijf zelf als merk onder de aandacht zal brengen.

De campagne ‘Sponsors of Tomorrow‘ gaat op 11 mei van start in de VS, Duitsland en in het Verenigd Koninkrijk. Daarna wordt de campagne ook in andere landen uitgerold, waaronder ook in Nederland.

Deze nieuwe marketingcampagne, de grootste van Intel in drie jaar tijd, benadrukt dat de enorme vooruitgang van het digitale tijdperk mogelijk is gemaakt door silicium, het belangrijkste ingrediënt van microprocessors.

Al meer dan 40 jaar levert Intel innovatieve producten en technologieën die we morgen ‘normaal’ vinden. Met deze nieuwe marketingcampagne willen we de wereld bewust maken van dat feit“, aldus Deborah Conrad, Intel vice president en general manager van Intels Corporate Marketing Group. “We hopen het publiek duidelijk te maken dat we niet alleen een microprocessorbedrijf zijn, maar een bedrijf dat de samenleving met enorme sprongen vooruit helpt. Wat Intel vandaag ontwikkelt, brengt de toekomst dichterbij.”

De nieuwe miljoenencampagne is Intels grootste sinds ‘Multiply‘ uit september 2006, dat de lancering van de toen gloednieuwe Intel® Core™ 2 Duo-processor ondersteunde. ‘Sponsors of Tomorrow’ zal mogelijk drie tot vijf jaar lopen en is gecreëerd door Venables Bell & Partners in San Francisco. De ‘Sponsors of Tomorrow’-campagne omvat print, online, outdoor en andere vormen van advertenties, plus ondersteunende marketinguitingen, zoals retailcampagnes in winkels en online.

Share this post