Marketing17.09.2008

Selectivo’s Toine Bax(ex-Kieskeurig)


selectivo-s-toine-bax-ex-kieskeurig.jpg
selectivo-s-toine-bax-ex-kieskeurig.jpg

5 September jl. is Selectivo.nl -een nieuwe vergelijkingssite- in bèta online gegaan. In een interview met Toine Bax(ex-Kieskeurig.nl/ Ilse Media) algemeen directeur Selectivo.nl, vergelijken wij Selectivo met andere vergelijkingsites.

-Toine Bax?

Is algemeen directeur Selectivo.nl. Hiervoor was ik onder andere commercieel directeur Kieskeurig.nl, manager e-commerce Bosch huishoudelijke apparaten, marketing directeur Grundig Benelux en hoofd Inkoop bij ING Car Lease. Samen met Roland Mulder (ex-Kieskeurig en ex-Vergelijk) heb ik www.selectivo.nl opgericht.  
 
-Waarom een selectivo.nl, is de markt van vergelijkingen niet vol?

Het wordt inderdaad wel wat drukker maar zeker niet vol. Wij denken dat er nog voldoende ruimte is in de vergelijkingsmarkt voor een goede vergelijker. Er kunnen op dat gebied nog een heleboel dingen beter in kaart gebracht worden en daar springen we op in. Wij bieden bijvoorbeeld naast een prijs- en productvergelijk een uitgebreid winkelvergelijk. Zo kun je bij ons onder andere selecteren op afhalen of bezorgen, een regio en afstand, betaalmogelijkheden ingeven en kijken welke adressen het product direct beschikbaar hebben. 
 
-Je hebt zelf een achtergrond bij Ilse media/ Kieskeurig, wat ga je anders doen met Selectivo?

We gaan de complete markt in kaart brengen. Dus niet alleen de online markt, maar ook offline winkels en de combinatie daarvan. We willen echt een spil zijn in de driehoek consument, retailer/ etailer en fabrikant. Daarnaast proberen we flexibel in te spelen op veranderingen in de markt en goed te luisteren naar de wensen en opmerkingen uit die markt. 
 
-Welke ervaring neem je mee?

Uiteraard de ervaring die ik heb opgedaan bij Kieskeurig. De vele goede dingen, maar ook dingen waarvan wij denken dat ze anders of beter moeten. Daarnaast zeker ook mijn ervaring bij fabrikanten en hun beleving met internet en e-commerce. 
 

-Heb je geen lange aanloop nodig om bijvoorbeeld een kieskeurig.nl in te halen?

Kieskeurig is een prima site en nog steeds de grootste vergelijkingssite van Nederland. Maar we kijken natuurlijk ook naar een Vergelijk en een Beslist. Hoelang het duurt om deze partijen in te halen zal de tijd leren. Uiteindelijk gaat het om de gunst van de consument. Als die zich prettig voelt bij een bepaalde site dan zal men terugkomen. In de voorbereiding hebben we in ieder geval de site gebouwd op de nieuwste technieken en de laatste stand op het gebied van SEO. Daarnaast is (online) marketing erg belangrijk voor het bereik en de naamsbekendheid. We zijn erg ambitieus en we hopen dus de bestaande partijen snel te hebben bijgehaald. 
 

-Ga je meer 2.0 tools inzetten? Communities? Mobiel?

Ja, uiteraard zullen we goed kijken naar dit soort ontwikkelingen. Welke dingen we precies op gaan pakken wil ik nog niet naar buiten brengen. Door onze achtergrond wordt er ook door anderen met meer dan normale interesse op ons gelet…..
 
-Hoe zie jij de toekomst van vergelijkingssites?

Ik denk dat vergelijkingssites een goede toekomst tegemoet gaan. Internet wordt steeds meer geïntegreerd in het leven van de mens. Zoeken, oriënteren, kijken en vergelijken is voor een grote groep mensen al de gewoonste zaak van de wereld geworden en dat gaat zich nog verder uitbreiden. Door de transparantie van internet is deze informatie goed beschikbaar en ook heel nuttig in het gebruik.  

Patrick Petersen interviewde Toine Bax voor DutchCowboys.nl

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.

Verder lezen over Vergelijkingssite

Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond

De reclames laten er allemaal geen twijfel over bestaan: "als je bij ons bestelt krijg je zeker weten de laagste prijs!" Maar is dat wel zo? Zijn bekende boekingssites als Trivago, Expedia en Booking.com wel het goedkoop...

Online27.10.2017

Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond

Trivago, Booking.com en anderen onder de loep
Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak

Het rommelt enorm achter de schermen in de verhuurmarkt voor vakantiehuizen. Die markt wordt gedomineerd door een aantal grote partijen zoals Airbnb, HomeAway en Belvilla. Het zijn bekende namen waar mensen doorgaans all...

Online25.10.2017

Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak

sponsored story
50% van de jaarpremie gaat naar de vergelijkingssites

Een verzekerde is gemiddeld 400 euro per jaar kwijt aan zijn of haar autoverzekering. De beloning die sommige vergelijkingssites hiervoor vragen, kan oplopen tot 200 euro. Het is dan ook niet zo vreemd dat ruim 80% van...

Automotive17.03.2015

50% van de jaarpremie gaat naar de vergelijkingssites

Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Van de Nederlandse internetgebruikers maakt 40% wel eens gebruik van een vergelijkingssite. Zo'n site brengt per categorie producten van verschillende aanbieders bij elkaar waardoor je een vergelijking kunt maken. Hoewel...

Online16.08.2013

Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Veiling voor verzekeringen van consumenten

Sinds kort is het mogelijk voor consumenten gratis hun verzekeringen te kunnen veilen. Dit is mogelijk via een nieuw platform waar je als bezoeker (anoniem en vrijblijvend) je lopende reis-, inboedel-, opstal- of autover...

Online31.10.2012

Veiling voor verzekeringen van consumenten

Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten

Traditionele vergelijkingssites, zoals Kieskeurig en Vergelijk.nl, verslaan de nieuwe concurrent Google Shopping nog op alle fronten. Uit een onderzoek naar ruim 1.200 online aanbiedingen, uitgevoerd door  BesteProduct....

Online09.07.2011

Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten

Prijzenoorlog tussen vergelijkingssites losgebarsten?

In de markt voor vergelijkingssites is volgens Beslist.nl het startschot gegeven voor een prijzenoorlog. De prijsvergelijker heeft aangekondigd nog deze maand de tarieven voor webwinkels met eenderde te verlagen. De stri...

Online23.10.2010

Prijzenoorlog tussen vergelijkingssites losgebarsten?

Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl

Vandaag tekende Sanoma Digital, voorheen Ilse Media, de koopovereenkomst met adviesbureau Ecofys. De overname van de onafhankelijke vergelijkingssite is een aanvulling op andere vergelijkingssites van Sanoma zoals kieske...

Online15.01.2010

Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl