De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Volgens een studie (download hier de .pdf) gepubliceerd door CoreBrand krijgt het imago van Microsoft zware klappen te verduren bij Amerikaanse bedrijven. Het bedrijf ondervroeg 12.000 bedrijven over hun voorkeuren in termen van merken.
Microsoft zakt van de 38ste naar de 59ste plaats terugzakt en verliest hierbij 21 punten. De schok voor Bill Gates & Co is nog groter indien men weet dat de uitgever uit Redmond in 2004 nog 11de stond en in 1996 nog eerst. Microsoft zal daarmee in de toekomst zwaar onder vuur komen te liggen van Toshiba (71ste positie, wint 10 plaatsten).
In zijn analyse identificeert James Gregory verschillende factoren van deze achteruitgang: de teleurstelling die Windows Vista veroorzaakte in bedrijven, de advertentiecampagne van Apple in de Verenigde Staten « I’m a Mac, I’m a PC » dat een deuk betekende voor het imago van Windows, alsmede de moeilijkheden die Microsoft ondervond om haar activiteiten te diversifiëren, ondermeer in de sector van de online publiciteit.
Onder de andere bedrijven uit de IT-sector die in de Top 100 van CoreBrand worden vermeld vinden we Sony (21ste), Xerox (49ste), Canon (82ste) of nog, Motorola (94ste).
Verder lezen over Microsoft
Artificial Intelligence04.09.2024
Oprah leidt een panel met belangrijke mensen in AI: de wereld is verbaasd
Online21.08.2024
Microsoft Teams maakt eindelijk één app voor al je accounts
Gaming07.08.2024
Nieuwe Call of Duty: Black Ops 6-trailer toont Zombies-modus
Gaming22.07.2024
Microsoft kan problemen krijgen door aanpassingen aan Game Pass
Gaming17.07.2024
Microsofts nieuwe Xbox-controller is de kont van Deadpool
Technology09.07.2024
Halleluja: Windows Kladblok krijgt eindelijk spellingscontrole
Cybercrime19.06.2024
Pas op: nieuwe bug laat je als Microsoft-medewerker e-mails sturen
Technology04.06.2024