Het populaire Britse dj duo Groove Armada heeft een contract afgesloten met de dranken firma Barcadi. De band zal het komende jaar haar nieuwe album via Bacardi lanceren en wereldwijd optreden op 25 Bacardi B-live evenementen, het muziekplatform van Bacardi. De samenwerking tussen Groove Armada en Bacardi gaat duidelijk verder dan een sponsordeal. Zo zal Groove Armada voor Bacardi de soundbeds maken voor commercials, de muziek vormgeven in promotie films en acteren in de GA road movie die van de tour wordt gemaakt. Bacardi noemt de overeenkomst een duidelijke progressie binnen een Artist-Brand samenwerking…
“Bacardi heeft altijd een sterke band met de muziekgemeenschap gehad, de partnership met Groove Armada brengt die samenwerking naar een hoger niveau.” verklaarde Jeff Macdonald, global band director van de Bacardi..
Ook de twee DJ’s van Groove Armada, Tom Findlay en Andy Cato, zijn duidelijk gelukkig met de samenwerking. Tom Findlay: “Onze platen deal met Jive was na 6 albums afgelopen en dit was een perfecte kans; we krijgen totale artistieke vrijheid, blijven eigenaar van ons materiaal en kunnen naar plaatsen gaan waar we anders nooit zouden kunnen komen zonder financiële support”.
Platenlabels proberen amechtig de artiesten leegloop te stoppen. Branding divisies worden opgezet om de concurrentie uit onverwachte hoek het hoofd te beiden. Zo heeft Warner Music via haar Brand Partnership afdeling voor de Schotse zanger Paolo Nutini een overeenkomst gesloten met de Duitse sportkleding gigant Puma Sport Lifestyle. Paolo’s nieuwe single “New Shoes” zal gebruikt worden in een wereldwijde advertentie campagne. In de commercials en advertenties zullen dancers figureren in Puma kleding. Het zijn allemaal voorbeelden van de nieuwe orde in de muziekindustrie, waarbij Bands & Brands concepten steeds vaker zullen opduiken. Dit Britse televisie report legt het nog eens uit.
Verder lezen over Music
Gadgets05.09.2024
Dit zijn de Bowers & Wilkins Pi6 en Pi8 True Wireless in-ear hoofdtelefoons
Entertainment04.09.2024
Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland
Entertainment03.09.2024
Mysteryland sluit af met een spectaculaire show: 600 drones verlichten de hemel
Eindshow met drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zangOnline23.08.2024
Spotify Shuffle is bij sommige mensen stuk
Events22.08.2024
Zijn concertkaartjes die je niet kunt overdragen wel toegestaan?
Mobile19.08.2024
10 redenen om geen video’s te maken tijdens een concert
Online19.07.2024
Apple stelt dat Spotify niet meer innoveert
Entertainment27.06.2024