Marketing06.11.2007

Gratis presentatie Landing Page Handbook: de succesfactoren van landingspagina’s


-169.jpg
-169.jpg

Marketingsherpa is het Amerikaanse initiatief dat wereldwijd online marketeers blij maakt met gratis onderzoeken. Ook nu heeft Sherpa hun marketing-community aangesproken voor een onderzoek naar het succes van landingpages.

Het kwalitatief onderzoek is op basis van ervaringen van ruim 4000 marketingprofessionals uit de genoemde community.

Helaas is niet het gehele handboek gratis, maar geeft Marketingsherpa wel wat feiten weg die je landingspage-conversie kan beïnvloeden:

– bij campagnes worden landingpages te vaak(ruim 60% van de gevallen) vergeten door tijdgebrek of wordt er geen speciale en passende landingspagina aangemaakt;

– landingspagina’s worden het meeste gebruikt bij e-mailcampagnes(1), betaalde advertenties(2) en overige bannercampagnes(3);

– uit een voorbeeldcase blijkt dat ruim 70% van de landers vanuit een zoekmachine níet op de index-pagina van de site terechtkomt maar op een pagina hierachter;

– wat conversieverhogend werkt is het doorvoeren van KPI’s/ conversieplekken op pagina’s die (onverwachts) als landingspagina’s fungeren. Dus op pagina’s met nieuwsberichten, bloginfo, tips, aanbiedingen of andere content die het goed doen zoekmachines een aanvraag brochure, besteloptie, aanmelding e-mailnieuwsbrief en meer meetbaar resultaat aanwezig laten zijn.

Happy landing.

Download hier de presentatie Landing Page Handbook

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.

Verder lezen over Website

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

In 2023 heeft 67 procent van de bevolking van 12 jaar of ouder aangegeven op internet informatie gezien of gelezen te hebben die volgens hen niet waar was, of waarbij ze twijfelden aan de waarheid ervan.

Nieuws11.04.2024

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

OnlyFans: niemand ‘kent’ het, maar toch harkt de website per jaar een bizarre 5,6 miljard dollar binnen. Het platform waarop influencers en andere persoonlijkheden erotische content delen tegen betaling vindt gretig...

Online25.08.2023

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

Last van lekkage? Met deze 4 tips is dat snel opgelost!

Als je last hebt van een lekkage, kan dat natuurlijk behoorlijk vervelend zijn. Het kan zorgen voor waterschade, wat veel geld kan kosten en voor stress kan zorgen. Gelukkig zijn er een aantal dingen die je zelf kunt doe...

Lifestyle10.05.2023

Last van lekkage? Met deze 4 tips is dat snel opgelost!

​Hoe staat het met de Nederlandse goksites?

Goksites zijn in Nederland steeds populairder geworden, vooral door de opkomst van het internet en de toenemende beschikbaarheid van online gokdiensten. Veel mensen vinden het gemakkelijker om vanuit huis te gokken, en a...

Entertainment28.02.2023

​Hoe staat het met de Nederlandse goksites?

Ook tijdens YoastCon komen Bard, Ernie en ChatGPT aan bod

Op 11 mei aanstaande verzamelt de internationale SEO top zich in het oosten van ons land. In De Lindenberg in Nijmegen vindt dan de online marketing conferentie YoastCon plaats. De online marketing wereld is momenteel vo...

Marketing14.02.2023

Ook tijdens YoastCon komen Bard, Ernie en ChatGPT aan bod

11 mei een dag vol SEO
​iBood is volgens het publiek de Website van het Jaar 2022

De koopjeswebsite iBood is gekroond tot Website van het Jaar 2022. Het is een belangrijke prijs omdat in deze verkiezing het publiek stemt in plaats van een vakjury. Daarnaast zijn er in verschillende categorieën nog me...

Online25.11.2022

​iBood is volgens het publiek de Website van het Jaar 2022

​Check deze drie zaken regelmatig op je website

Ondernemers investeren vaak veel geld in het laten maken van een nieuwe en goede site. Maar ook particulieren die een bedrijfje of webshop starten naast hun huidige baan weten vaak niet hoe snel ze moeten investeren in e...

DC Business20.10.2022

​Check deze drie zaken regelmatig op je website