Marketing30.08.2007

Alice maakt ons warm


1188469779r-subs-header-alice.jpg
1188469779r-subs-header-alice.jpg

Ik zag Alice deze week een aantal keren langskomen. Alice voert vanaf 20 augustus campagne. Alice is internet en telefonie.

Bbned, InterNLnet en Telecom Italia hebben Vanessa Hessler (wow) gevraagd om de rol van Alice te spelen. ‘Sex sells’ immers en in de markt van breedband internet en telefonie moet je met grof geschut te werk gaan.

Alleen… ik krijg alleen direct een ontzettend Beau van Erven Dorens gevoel.

Internet en bellen. Goedkoop, simpel en eerlijk. Met Scarlet liep het niet zo goed af, of wel? Beau’s breedband sloeg de plank mis door veel te beloven en weinig waar te maken. Scarlet was afgelopen jaar een van de grootste dalers als je kijkt naar advertentie-uitgaven.

Een nieuw merk introduceren in de verzadigde markt van breedbandaanbieders is niet simpel. De sexy Alice wil zich profileren als bijzonder klantvriendelijk. Een goeie keus! Maar gaat Alice het daarmee winnen van @Home, Het Net, UPC of Orange? Wat denken jullie?

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.