Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Op het Digital Marketing Event in de RAI waren vandaag weer allerhande SEO specialisten, CMS- en CRM bouwers en mobile marketeers te vinden. Een rondje over de beursvloer leverde zoals gebruikelijk handenvol visitekaartjes en flyers op.
Leuker was het nog om een aantal seminars bij te wonen die voor een gratis event van zeer goede kwaliteit te noemen waren. Zo gaven twitteraars Jim Stolze (tevens DC) en Erwin Blom (tevens VPRO) lezingen over respectievelijk branded podcasting en de invloed van nieuwe op oude media, en was Lianne van der Kruk van Ilse Media aanwezig met een seminar over digitale huishoudens.
Helaas was met het warme weer en de grootschalige toeloop op de lezingen geen rekening gehouden. In kleine donkere saunahokjes was het met 60 man flink zweten, maar toch bleven de rijen ook in de loop der dag overal lang.
Dat vrijwillig gestoomd worden toch de moeite waard kan zijn bleek bij het korte en krachtige praatje van hoogleraar E-marketing Cor Molenaar (Erasmus Universiteit). In een vloeiend verhaal vertelde hij dat het bij de online strategie van gevestigde bedrijven vaak mis gaat omdat zij deze baseren op het oude communicatie model: zender – ontvanger. Daarbij worden de digitale plannen om het bestaande businessmodel heen gebouwd, terwijl het bij nieuwe ondernemingen als een Alex.nl juist de uitgangspositie is. Waarbij online strategie dus nooit ondergeschikt is aan een groter geheel.
Sterker nog, traditionele marketing genereert op dit moment niet langer de grootste merken. Kijk naar de sterke namen als Google, Youtube en Hyves, waar we nog nooit een billboard, tv-commercial of advertentie van hebben gezien. Online brand building gebeurt niet langer via pushmarketing, het merk bouwt zichzelf door het aangaan van een succesvolle dialoog met een consument, ofwel het creëren van een
Een bekend verhaal voor velen, maar toch in zekere zin ook een eye-opener, want ik zie ‘Online’ toch nog al te vaak onderaan het mediaplan van talloze campagnes staan.
Verder lezen over Google
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersVerder lezen over YouTube
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024