Elmar online B.V. kiest voor HBX van Visual Scienses

Vorig artikel Volgend artikel
1180651103website_ElmarReizen_175

Vandaag heb ik op het eerste WebAnalytics congres in Zeist, een overeenkomst getekend voor het gebruik van de Web Analytics tool van Visual Sciences HBX. Een hele investering voor een relatief kleine club als Elmar Online B.V.. We hebben een goede analyse gemaakt, een requirement document opgesteld en deze voorgelegd bij de "top 5" in Nederland. Zo hebben we: HBX, IndexTools, Omniture, SAS | BI en Moniforce uitgebreid vergeleken de afgelopen weken. HBX van WebSideStory (nu Visual Sciences) en IndexTools voldeden uitstekend aan onze behoeften. Maar gezien de recente overname en de uitstekende expertise vanuit Adversitement en dan in het bijzonder van Jethro Wallenbrug, -o.a. weblog WebAnalyticsFacts-, is de keuze uiteindelijk op Visual Sciences HBX gevallen. Simpel, relevant en real-time Web Analytics kunnen beheren was het uitgangspunt.

We gaan bij Elmar een aantal strategisch processen implementeren die ons gaan helpen door middel van Web Analytics technologie inzichten te krijgen op het gebied van ROI en: • Interpreteren a.d.v. feiten en begrijpen • Juist vraagstelling = correcte antwoord • Juiste processen a.d.v. requirements • Stap voor stap tactische, strategische processen implementeren • Nieuwe ideeën testen • Exploitatie cyclus opzetten: data verzamelen en analyse, testen en begrijpen, concluderen en continueren of veranderen.

In het bijzonder wordt de zoekmachine van Elmar een enorme uitdaging vanwege de enorme bak aan data: 60 miljoen regels die in de Elmar zoekmachinedatabase zitten en dagelijks wordt een groot gedeelte middels XML feed uitgelezen bij grote Touroperators, de database real-time ge-update en automatisch prijsvergelijkingen gemaakt. Ook classificaties als: Kind vriendelijk, zwembad, aantal sterren etc. staan er helder in omschreven en kan met uitgebreid zoeken worden ge-finetuned.

Merken en White labels van Elmar zoals: ElmarReizen.nl, VakantieDiscounter.nl, Transavia.com, Schiphol.nl, Wehkamp.nl, Vliegwinkel.nl, eBookers.nl, Vertrekpunt.nl, Vliegtarieven.nl, ExclusieveVakanties.nl, Vakantieshop.nl en twee nieuwe waaronder een zéér grote Amerikaans partij, bevatten enorme hoeveelheden aan data. Dit biedt zeer veel potentie voor nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketing en web intelligence.

Laten we bij het begin beginnen. We hebben half juni de lancering van een nieuwe website, waarmee Elmar een nieuw en revolutionair boekingensysteem in de markt lanceert en in 1 klap Touroperator wordt. We hebben een schitterende Viral campagne klaarstaan om deze website een vliegende start te geven. Al met al een grote speeltuin waar ik voorlopig zeker nog niet klaar ben!

Vragen? Opmerkingen etc. laat het me weten!

p.s. op de webiste van MarketingFacts is een uitgebreid verslag te lezen over deze dag. Ik zal proberen er morgen ook nog een indruk van te geven…

Gino Goossens

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies