De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het merk Timberland lanceert deze week een nieuwe lijn, genaamd ReBOTL. Een aparte naam, die ook hoort bij een aparte schoen. Want de schoenen in deze nieuwe lijn bestaan namelijk voor 50% uit gerecyclede petflessen. Hetgeen wil zeggen dat ieder paar is gemaakt van het equivalent van 6 tot 10 plastic flessen. Dat verschil zit hem natuurlijk in de maat. Maatje 39 is nogal een verschil naast een maat 47.
Gebruik plastic flessen neemt toe
Wereldwijd groeit het gebruik van plastic flessen, ondanks de vele campagnes, nog altijd. Hetgeen resulteert in nog grotere hoeveelheden afval.
Timberland zet zich al een geruime tijd in voor het verminderen van zijn ecologische voetafdruk. De lancering van ReBOTL is dan ook een belangrijke stap in verdere verduurzaming van de bedrijfsvoering. Timberland zal in de toekomst doorgaan met het gebruik van dit materiaal.
310 miljoen plastic flessen
Inmiddels heeft deze stap al bijgedragen aan het recyclen van 310 miljoen plastic flessen in de productie van schoenen. Daarnaast is Timberland ook enorm trots dat ze al meer dan 10 miljoen bomen hebben geplant wereldwijd. Hiermee lopen 2 jaar vooruit op het door hun zelf gestelde doel.
Timberland ReBOTL
Een combinatie van lichtgewicht en een gerecycleerde knit technologie met een buitenzool gemaakt van gerecycled plastic flesjes. Deze collectie bestaat uit 5 silhouetten, inclusief heren Oxford en sneakers. En voor dames is de flyroam sneaker verkrijgbaar. De collectie is pre direct verkrijgbaar in de winkel en online.
Verder lezen over Duurzaamheid
Technology11.12.2024
Zo zit het straks met je zonnepanelen als de salderingsregeling stopt
Lifestyle09.12.2024
De 5 leukste cadeaus voor onder de kerstboom
Mobile02.12.2024
Waarom een Sim Only-abonnement een goede keuze is
Automotive25.11.2024
Bestelbusjes mogen langer de zero-emissiezone in
Automotive20.11.2024
COMIN: De Franse Ride-Hailing Startup die de markt op wil schudden
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
DC Business14.11.2024
Ericsson Nederland verplaatst hoofdkantoor naar Breda
voor groei, innovatie en duurzaamheidAdvertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024