11.10.2022
Gaming

Nieuwe Call of Duty-trailer vol celebrities gaat viral

By: Laura Jenny

BlogGaming

Call of Duty: Modern Warfare 2 komt er bijna aan en dat betekent dat Activision Blizzard de marketingkraan flink open heeft gezet. Niet alleen met trailers en social media-posts, maar ook met één specifieke trailer die helemaal geen gameplaybeelden toont. Wat wel? Een hele berg beroemdheden.

Call of Duty

Gamers zijn kritische mensen. Niet allemaal, maar als er iets niet goed is aan je game, dan hoor je dat. Nu heb je bepaalde games die echt voor gamers zijn en games die ook wel door mensen worden gespeeld die zich minder snel gamer zouden noemen. Denk dan bijvoorbeeld aan voetbalspel Fifa en shooter Call of Duty. Voor die laatste game werd daarom dus een gezellige trailer voor beroemdheden gemaakt, maar gamers weten niet goed hoe ze hierop moeten reageren. Hoewel: sommigen juist wel en dat is hilarisch.

Heel veel beroemdheden

Laten we beginnen met een uiteenzetting van de trailer, want het is een kleine aanslag op de zintuigen: mensen op vliegvelden, mensen die gewoon thuis zitten te gamen, een formule 1-coureur, en ondertussen dat ‘zingen’. De beroemdheden in de trailer zijn onder andere Lil Baby, Lando Norris, David Long Jr., Nuke Squad, Bukayo Saka, Kane Brown, Nicki Minaj en Pete Davidson. Een flink dure trailer dus, want deze beroemdheden zijn geen ultieme gamers die dit als vriendendienst doen. Het idee is dat iedereen over de hele wereld zijn eigen ‘squad’ vormt om de game te spelen. Dat is het: geen gameplaybeelden, geen details, dat was het.

De reacties erop zijn erg grappig. Zo wordt er onder de inmiddels 6,2 miljoen keer bekeken video gezegd door A Retarded Man: “This is the most how do you do, fellow kids? moment Cod has ever had.” (Dit is het meest ‘ how do you do, fellow kids?’-moment dat Call of Duty ooit had). 867 mensen geven de reactie van Jorge een duimpje, waarin hij schrijft: “Yep… Dit hadden jullie niet hoeven doen. Spaar je geld en steek dit in het ontwikkelen van de game.”

Squad Up

En zo zijn er talloze reacties. We noemen er een paar:

  • “Vreemd, na jaren wachten op Modern Warfare II heb ik ineens totaal geen behoefte meer het te spelen.”
  • “Gast, deze video lijkt meer op een MTV VMA’s commercial dan op het echte spel.”
  • “Voor degenen die het zich afvragen, de huidige dislikes staan op 58k. Ik moet die nummers omhoog krijgen!.“
  • “Stel je voor dat dit de onthullingstrailer was.“
  • “Ik zou er graag bij zijn geweest toen dit werd gepitcht en goedgekeurd.“
  • “Dit voelt als een kinderliedje op school van vroeger.“
  • “Dit zet echt het ‘modern’ in Modern Warfare..” .
  • “Producenten: Hoeveel cameo’s wil je voor de trailer? Activision: Ja“

Modern Warfare 2

Deze game is een belangrijke voor Activision Blizzard, want vorig jaar werd de jaarlijkse Call of Duty-game niet erg gewaardeerd. Ontwikkelaar Infinity Ward lijkt het echter beter voor elkaar te hebben, waardoor er iets meer hype is rondom deze game. Misschien is het daarom wel dat gamers deze nieuwe trailer tjokvol beroemdheden zo slecht wordt ontvangen. Heeft een gamefranchise die zo bekend is en waarvan de trailers van het aankomende spel gemiddeld 7 miljoen views krijgen op YouTube dat nodig? Je zou er bijna aan gaan twijfelen: misschien is die game toch niet zo fantastisch als we zo hard hopen.

Op 28 oktober verschijnt Call of Duty: Modern Warfare 2 op PlayStation 4/5, Xbox One/Series X en PC, compleet met een nieuw Gunsmith-systeem, nieuwe modi en betere AI-vijanden. Wel moet je daarvoor iets opgeven, namelijk je telefoonnummer. Die moet in je Battle.net-account staan, anders kun je niet spelen. Het voordeel ervan? Dat er zo minder ruimte zou zijn voor cheaters. We gaan het meemaken, op 28 oktober.

Share this post