Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Microsoft heeft samen met Universal Media en MTV Networks een aantal jongeren tussen de 16 en 19 jaar gevraagd naar de games die ze online spelen: casual games. De onderzoekers wilden er graag achter komen waarom de jongeren een spelletje op internet spelen, of waarom juist niet en hoe adverteerders daarop in kunnen spelen.
De belangrijkste uitkomst is dat jongeren online games spelen als tijdverdrijf, waarbij het gaat om de uitdaging en het sociale aspect. De spelletjes mogen commercieel zijn, maar niet tè, en moeten goed bij het merk passen. De jongeren zien reclame liever op deze manier dan via pop-ups en banners op websites.
De meeste ondervraagde jongens en meisjes geven toe dat ze regelmatig games op internet spelen omdat ze verder niets anders te doen hebben. ” Ik wil snel kunnen gamen, niet te lang om tijdelijk de verveling tegen te gaan”, aldus een van de ondervraagden.
Nog een andere reden om een casual game te spelen is de uitdaging, het is aantrekkelijk om online iemand te verslaan, en nog leuker om een topscore neer te zetten. Spelen tegen iemand anders wordt hoe dan ook leuker gevonden dan spelen tegen de computer.
Ook het sociale aspect blijkt net zo belangrijk als het competitieve: jongeren vinden het leuk om andere mensen te ontmoeten die hetzelfde spel leuk vinden, online wel te verstaan, via de chatfunctie. Het chatten, de gezelligheid, is net zo aantrekkelijk als het spel zelf.
“Ik vind het gezellig, je kan zien wie de beste score heeft.”; “Dan ontmoet je mensen die hetzelfde spel leuk vinden.” En: “Ik vind het leuk als je kunt chatten met andere spelers van het spel, dus voor de gezelligheid.”
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Microsoft
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online18.11.2024
Amerikaanse overheid start onderzoek naar Microsofts clouddienst
Online12.11.2024
Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt
Artificial Intelligence07.11.2024
Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundArtificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Online11.10.2024
5 handige programma’s voor online samenwerken
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024