Adverteerders houden van pop-ups

Vorig artikel Volgend artikel
1098223724popup_killer

Internetgebruikers vinden pop-ups "by far" de meest irritante vorm van online reclame. Dit blijkt uit een studie van Dynamic Logic. Bijna 80% van de 400 ondervraagde personen heeft een hekel aan pop-ups. 'De slimme pop-under', die pas zichtbaar wordt nadat je het browservenster sluit, scoort slechts marginaal beter. Het is vooral doordat de gebruiker vaak meerdere pop-up-vensters moet sluiten, dat deze vormen van reclame niet in de smaak vallen, concludeert Dynamic Logic.

Adverteerders storen zich nauwelijks aan deze negatieve cijfers en houden vast aan de pop-up. Uit cijfers van het onderzoeksbureau Nielsen/Netratings blijkt dat pop-ups in september 6% van de totale online advertentiemarkt innamen. Dat is precies hetzelfde percentage als een jaar geleden. Reclamebureaus bevestigen deze cijfers: ondanks de opkomst van blokkeersoftware is de markt voor pop-ups niet ineengestort

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies