Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Waarschijnlijk wordt later vandaag de grote samenwerking tussen Ray-Ban en Facebook aangekondigd. Wat dat inhoudt? Een slimme bril. Hoewel smartglasses nog steeds niet echt succesvol en groots zijn geworden, mede door privacy-angsten, doen Facebook en Ray-Ban een gooi.
Klassieke Ray-Ban
De bekende bron Evan Blass heeft alvast allerlei foto’s van het apparaat gelekt. Zo weten we nu dat de bril Ray-Ban Stories heet en dat het waarschijnlijk geen enorm verregaande smartglasses zijn. Het is een klassieke Ray-Ban, namelijk de Wayfarer, maar natuurlijk wel met wat slimme tweaks. Je kunt ook kiezen voor een Round of Meteor, maar allemaal zijn ze redelijk lijkend op hun klassieke Ray-Ban broer.
De bril is niet heel slim: er wordt niet in het glas weergegeven wie iemand is of wie je nu weer een WhatsAppje heeft gestuurd, inclusief de inhoud. De slimme Ray-Ban laat zich het beste vergelijken met de zonnebril van Snap. Ook die is uitgerust met camera’s, waardoor je er content mee kunt maken. Dat is ook wat de Facebook-Ray-Ban-bril bijzonder maakt: je kunt er video’s mee schieten, vandaar de naam Stories, want je kunt je verhaal op je social media updaten.
Slimme zonnebril van Facebook
Mark Zuckerberg zegt erover. “De brillen hebben de iconische vormfactor van Ray-Ban. Ze laten je een aantal mooie dingen doen. Hij had het verder over de “reis van het bedrijf naar een volledige augmented reality-bril in de toekomst.” Het is nu nog maar een kort tripje, want de zonnebril hefet geen glazen/schermen met augmented reality-functies. Het is dus absoluut nog niet in de buurt van een echt slimme bril.
Desondanks is het slim van Facebook om in te spelen op de trend die Ray-Ban nog altijd is, plus de Spectacles van Snap die het goed doen op social media. Dat je met deze bril ook nog content voor je social media kunt maken, betekent voor Facebook mogelijk een hogere engagement, wat het bedrijf alleen maar meer oplevert. Het is alleen wel de vraag wie zo’n bril gaat kopen. Iedereen heeft in zijn zak een smartphone met overwegend goede camera’s en daar komt ook nog bij dat deze Facebook-Ray-Ban waarschijnlijk helemaal niet zo goedkoop zal zijn. Een normale Ray-Ban kost je al gauw 90 euro.
Verder lezen over Augmented Reality
Gadgets26.12.2023
Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Social Media09.11.2023
Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers
Entertainment08.11.2023
Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat
Mobile19.10.2023
Snapchat geeft nieuwe kijk op de Egyptische oudheden van het Louvre
dankzij augmented realityGadgets20.07.2023
Meta slankt de AR-bril voor consumenten flink af
Mobile12.07.2023
Coldplay zet nieuwe mobiele app in tijdens wereldtour
Gadgets07.07.2023
Waarom je Apple Vision Pro niet zomaar kunt kopen
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023