De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Begin deze maand was er bij Twitter een ontwikkeling te zien waarbij er een ‘Buy Now‘ button te spotten was. Ook Pinterest introduceerde eerder de Do-It-Yourself Promoted Pins. Nu legt ook Facebook zich toe op deze ontwikkeling. Bekend is dat Facebook momenteel de ‘Buy Now’ button aan het uittesten is voor verschillende bedrijven. Deze bedrijven hoeven op dit moment nog niet te betalen voor de button die verschijnt in de newsfeed en in advertenties op Facebook.
De ‘Buy Now’ button geeft consumenten de mogelijkheid om een volledige aankoop te doen zonder Facebook te verlaten. Dit kan de conversieratio’s flink verhogen waar retailers profijt van hebben. Gebruikers kunnen betalen met hun creditcard waarvan de gegevens zijn opgeslagen in Facebook. Ook kunnen nieuwe betalingsdetails worden doorgegeven om in de toekomst nog sneller een aankoop te kunnen doen. Volgens Facebook is deze betalingsoptie ‘privacy safe’ en zal Facebook deze gegevens niet doorverkopen aan derden.
Facebook ondernam in het verleden al meer pogingen om e-commerce verder te integreren. In 2012 werd er een Pinterest-achtige functie met ‘buy’ buttons uitgetest die vervolgens weer weggehaald werd. Daarnaast heeft Facebook een ‘Donate’ button uitgetest waarbij gebruikers goede doelen kunnen steunen. Recent is Facebook bezig geweest met een autofill functie waarbij betalingsgegevens automatisch worden aangevuld als gebruikers een aankoop willen doen in een e-commerce app binnen Facebook.
Als de tests succesvol blijken, kan Facebook in de toekomst geld vragen in de vorm van een fee of een deel van de winst bij het voltooien van een aankoop. Daarnaast kan Facebook de aankopen ook gebruiken als return-on-investment bij adverteerders, om ze hiermee aan te moedigen grotere campagnes in te zetten.
Het voordeel voor het doen van een aankoop binnen Facebook is dat er verschillende stappen in een aankoopproces weggehaald kunnen worden. Hierdoor wordt de funnel kleiner en vinden er sneller conversies plaats. Als gebruikers voor de eerste keer iets bij een aanbieder via Facebook kopen, hoeven ze niet al hun betalingsgegevens in te vullen aangezien deze al zijn opgeslagen binnen Facebook. Gebruikers hoeven alleen op ‘Buy’ te klikken en vervolgens op bevestigen.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Online Shop
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Online18.12.2023