Social Media02.07.2014

Gaat Twitter starten met shopping?


Momenteel is er een ontwikkeling te zien waarbij verschillende sociale platformen serieuze stappen ondernemen richting social shopping. Pinterest begon vorige maand met het testen van Do-It-Yourself Promoted Pins en sinds kort is er ook een ‘Buy Now‘ button gespot op Twitter.

In onderstaande afbeelding is de ‘Buy Now’ button te spotten. Deze gedeelde producten komen uit de shopping app Fancy. In januari dit jaar ontdekte Re/Code een mock-up die was gecreëerd door Fancy. Deze werd gebruikt om te peilen of Twitter een toekomstig e-commerce platform kan worden. Twitter heeft zelf geen koopmogelijkheden in tweets verwerkt.

twitter-shopping-1.jpg
twitter-shopping-1.jpg

Toen Re/Code de ‘Buy Now’ button ontdekte in de mobiele app van Twitter, werden gebruikers na het aanklikken van deze button niet doorverwezen naar een check-out pagina.

Momenteel geeft zowel Twitter als Fancy geen commentaar op de ‘Buy Now’ button en daarmee lijkt het alsof in-tweet shopping nog ver weg is. Fancy zal geen producten kunnen aanbieden zonder de goedkeuring van Twitter.

In mei dit jaar kondigde Twitter wel een deal aan met Amazon waarbij shoppers een product in hun winkelwagen konden toevoegen met een tweet. Echter konden gebruikers niet betalen met een tweet. Het zal naar verwachting nog wel even duren voor Twitter social shopping gaat integreren op het platform.

[Afbeelding © Fotolia]