Social Media14.03.2012

Facebook: Vernieuwde pagina’s voor bedrijven succesvol


facebook-vernieuwde-pagina-s-voor-bedrij.jpg
facebook-vernieuwde-pagina-s-voor-bedrij.jpg

Facebook’s poging om het sociale netwerk ook voor bedrijven en merken wat ‘aantrekkelijker‘ te maken is geslaagd, zo weet Reuters te melden. 8 miljoen merken, van autofabrikanten tot rock bands, hebben de overstap gemaakt naar Facebook’s nieuwe pagina layout in de eerste 10 dagen nadat de vernieuwde pagina’s werden geïntroduceerd tijdens het evenement in New York eind vorige maand.

Sommige bedrijven zeggen dat de nieuwe reclame mogeijkheden die gebruik maken van de nieuwe paginaindeling op Facebook hen helpt een breder publiek te bereiken op het sociale netwerk van 845 miljoen leden. “If there’s a specific message we want to drive, we know this guarantees we’ll get in front of them,” aldus Steve Baer, director of strategy bij Code and Theory, een digitaal marketing bedrijf dat onlangs een paid promotion campagne heeft gedaan voor Dr. Pepper waarbij ze gebruik hebben gemaakt van Facebook’s nieuwe ads.

Facebook’s stap om grote consumentenmerken tegemoet te komen is een belangrijke stap om de inkomsten te verhogen als het 8-jaar oude bedrijf zich voorbereidt op een beursgang.

Een van de grootste uitdagingen is hierbij het overtuigen van bedrijven geld te steken in advertising op Facebook in plaats van het sociale netwerk simpelweg te gebruiken als gratis promotie tool.

Facebook mikt met de nieuwe advertentie mogelijkheden op de grotere en bekende merken zoals Dr. Pepper, dat inmiddels meer dan 11 miljoen fans heeft op de Facebook pagina maar nog niet veel aan advertising heeft gedaan op het sociale netwerk, aldus Baer.

Verder lezen over Facebook

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label