​Webwinkel Vakdagen: recordaantal bezoekers op weer een succesvolle editie

​Webwinkel Vakdagen: recordaantal bezoekers op weer een succesvolle editie

Vorig artikel Volgend artikel

Op 29 en 30 januari was er alweer de 14e editie van de Webwinkel Vakdagen, en dat was weer een daverend succes. Overvolle stands bij zo'n beetje alle exposanten, wachtrijen bij de lezingenzalen, en niet geheel verrassend, een recordaantal bezoekers. 13.643 om precies te zijn. Iedereen kan dus terugkijken op een succesvolle editie.

Een niet te missen beurs

Of je er nu komt voor de lezingen of om te netwerken, op de Webwinkel Vakdagen is er inspiratie voor iedereen die alles wil weten over de laatste trends op het gebied van digital commerce. Voor de exposanten was het duidelijk: de Webwinkel Vakdagen mag je gewoon niet missen. Joost Brugmans, CEO Orderchamp. "Met een ander bedrijf exposeerde ik al jaren tijdens de Webwinkel Vakdagen, dit is echter de eerste keer met Orderchamp en we hebben alweer bijgetekend voor volgend jaar."

Johan Smits, Founder en Managing Director Yellowgrape: "Dit is een unieke beurs, want hier komen bezoekers niet alleen om te netwerken, ze komen om te kopen en deals te sluiten. Voor ons is de Webwinkel Vakdagen daarom enorm belangrijk."

Mark de Hooge, Managing Director Redbanana, en als bezoeker aanwezig op het event. "Het mooie van de Webwinkel Vakdagen is de diversiteit van het event. Een mooie mix van marketing professionals, inspirerende sprekers en een hoop interessante bedrijven om jouw shop naar een hoger niveau te tillen. Als je een webshop hebt, of webshops maakt dan zijn de Webwinkel Vakdagen echt een must!"

Het is een vakbeurs waar genetwerkt wordt, nieuwe deals worden gesloten, oplossingen en tools worden gevonden om e-commerce bedrijven naar een hoger plan te tillen.

volle-zalen
Volle zalen.

Lezingen goed bezocht

Met ruim 200 lezingen verdeeld over 11 zalen en een keynotezaal was er weer een ruim en kwalitatief inhoudelijk programma. Keynote sessies waren er ondermeer van bol.com, Jumbo, Marktplaats, Tony’s Chocolonely en Adyen.

Bij zo'n beetje alle lezingen stond er een wachtrij, en was het beide dagen af en toe letterlijk met de benen buiten. Dankzij het ruime aanbod, met uiteenlopende thema’s over alle e-commerce gerelateerde onderwerpen, was er voor ieder wat wils. Alle sessies zijn dan ook druk bezocht en bezoekers hebben alle learnings en informatie die werd gedeeld in deze sessies opgezogen en liepen vol inspiratie en nieuwe kennis de zaal uit.

Roelant Prins, Chief Commercial Officer van Adyen, sprak over het begin en het ongekende succes van het paymentbedrijf Adyen. Het doel van Adyen is volgens Prins even simpel als bij de start van het bedrijf: "We wilden en willen complexiteit eenvoudiger maken met behulp van technologie. En toevallig liggen daarvoor heel veel kansen op het vlak van betalingen."

Daarnaast heeft Annemarie Buitelaar, CEO Martkplaats, een keynote gegeven over hoe het platform een springplank kan zijn voor online ondernemers. Dagelijks zijn er namelijk miljoenen consumenten en tienduizenden ondernemers op zoek naar een goede deal. "Marktplaats laat mensen en producten opvallen zodat de juiste mensen elkaar vinden en samen tot een goede deal kunnen komen."

drukte-beursvloer
Drukte op de beursvloer.

15 jaar Webwinkel Vakdagen

Volgend jaar zal er een jubileumeditie plaatsvinden. Dan staat namelijk de 15e editie van de Webwinkel Vakdagen op de agenda. De grootste e-commerce vakbeurs van de Benelux zal dan plaatsvinden op 27 en 28 januari, 2021.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies