Entertainment29.11.2021

NLZiet introduceert persoonlijke profielen


Abonnement nu te ‘delen’ met vijf huisgenoten

NLZiet heeft vandaag een persoonlijke profielen-functie toegevoegd. Daarmee wordt niet alleen de kijkers ervaring persoonlijker, maar het is nu ook makkelijker om een abonnement op de Nederlandse sVOD-dienst te delen met huisgenoten. Wanneer iedereen zijn of haar eigen profiel aanmaakt, wordt per profiel bijgehouden welke programma’s, films en series de betreffende persoon gekeken heeft, of nog aan het kijken is. Op basis daarvan worden ook kijksuggesties gedaan.

Inhaalslag NLZiet

Met de toevoeging van persoonlijke profielen maakt NLZiet een soort van een inhaalslag op andere sVOD-aanbieders. Diensten als Netflix, Amazon Prime en Disney+ bieden die functie immers al langere tijd. Met een abonnement op NLZiet kun je nu vijf persoonlijke profielen aanmaken. Daarnaast is het mogelijk om op twee apparaten tegelijk te kijken.

Traditionele tv-abonnement de deur uit?

Volgens Niels Baas, de directeur van NLZiet is nu het moment aangebroken om het vaste, traditionele, tv-abonnement op te zeggen. Nu weet ik niet of iedereen die al een of meerdere sVOD-diensten gebruikt, naast het traditionele tv-abonnement, op deze uitbreiding van NLZiet zat te wachten als voorwaarde om afscheid te nemen van zijn of haar Ziggo. KPN of ander tv-abonnement. Onderzoek wees onlangs nog uit dat het nog altijd niet wil vlotten met het ‘cord-cutten’ in Nederland.

De profielen-functie is te gebruiken in de iOS en Android versies van de mobiele app, de webbrowser, Apple TV-app en Android TV-app, Fire TV-app, op Hisense smart tv’s (vanaf 2018) en Samsung smart tv’s (Tizen modellen vanaf 2016). In een later stadium zal de app ook beschikbaar komen op LG smart tv (vanaf 2016).

“Met de nieuwe profielen-functie bieden we onze abonnees niet alleen een persoonlijkere kijkervaring, maar inspireren we ze met andere mooie programma’s, die aansluiten op hun interesses. Met 36 live zenders en het grote on demand-aanbod is NLZIET een volwaardig en voordelig alternatief voor traditionele tv-pakketten. Je vaste tv-abonnement kan nu echt de deur uit”, aldus baas Baas van NLZiet.

Ron Smeets

Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!

Verder lezen over Streaming

Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify

Spotify komt met iets nieuws: My Spotify, en dat is eigenlijk een Wrapped die je elke dag kunt bekijken.

Entertainment11.06.2024

Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify

Netflix past zijn homescherm aan: dit wordt er anders

Niet schrikken als je homescherm van Netflix er anders uitziet: het lijkt namelijk afscheid te willen nemen van zijn rechthoekige tegels.

Entertainment07.06.2024

Netflix past zijn homescherm aan: dit wordt er anders

Dit moet echt beter aan de Videoland-app op televisie

Videoland is een prima streamingdienst, maar er is wel wat te wensen. Zeker voor de app op televisie zijn er wel een paar puntjes...

Entertainment06.06.2024

Dit moet echt beter aan de Videoland-app op televisie

Netflix komt met Million Dollar Secret: opvolger van Squid Game: The Challenge

Het idee dat 11 mensen op zoek moeten naar de twaalfde persoon om zo op jacht te gaan naar 1 miljoen dollar: dat is de nieuwe Netflix-show Million Dollar Secret.

Entertainment30.05.2024

Netflix komt met Million Dollar Secret: opvolger van Squid Game: The Challenge

Eten en jazz in serie-vorm: seizoen 3 van The Bear komt eraan

The Bear is een keukenserie, die op Disney+ te zien is, gaat zijn derde seizoen in en daarvan is de trailer online gekomen. Het belooft wat.

Entertainment27.05.2024

Eten en jazz in serie-vorm: seizoen 3 van The Bear komt eraan

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Netflix kondigt prijsverhoging voor Nederland aan

Netflix wordt duurder. De prijzen van abonnementen gaan omhoog met 1, 2 en 3 euro. Het duurste abonnement is het meest getroffen.

Entertainment09.05.2024

Netflix kondigt prijsverhoging voor Nederland aan

Spotify haalt populaire optie voor nachtegaaltjes uit de gratis versie

Spotify is leuk als je met vrienden een soort plotselinge karaoke-avond houdt. Echter ben je de songtekstoptie straks kwijt als je een gratis Spotify-gebruiker bent.

Online03.05.2024

Spotify haalt populaire optie voor nachtegaaltjes uit de gratis versie

Verder lezen over TV

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Wanneer kan je het beste thuis een wasje draaien? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal mogelijk worden...

Media06.03.2024

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

​Dit mag niet ontbreken in een mancave

Voor mannen die op zoek zijn naar een eigen plek om te ontspannen, te gamen, te socializen of gewoon even weg te zijn van de alledaagse drukte, is de mancave de ultieme ontsnapping. Of je nu een liefhebber bent van sport...

Lifestyle31.05.2023

​Dit mag niet ontbreken in een mancave

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

LG en Samsung hebben meer concurrenten, maar de concurrentiestrijd tussen de twee Koreaanse merken is er een waar voor beide merken het meeste van afhangt. Zowel Samsung als LG willen niet onder doen voor elkaar, en ze d...

Gadgets16.05.2023

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerken
WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker

De afgelopen weken zijn supportersrellen, vuurwerk ‘veldbestormers’ en het gooien van aanstekers, bier en batterijen naar spelers weer volop in het nieuws. Het een terugkerend fenomeen in het voetbal en we slagen er...

Entertainment18.04.2023

WTF?!? ‘Supportersgeweld’ bij Snooker

Activisten springen op het veld… uhm… de tafel in Sheffield
Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein

Deze week is een nieuw rapport van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) voor 2022 gepubliceerd. Daarin wordt gekeken naar het bezit en gebruik van media-apparaten en consumptie van video, audio en andere vormen van conten...

Entertainment22.03.2023

Mediatrends 2022: Lineaire content consumptie verliest meer terrein

Glasvezel heeft koper ingehaald

De Autoriteit Consument & Markt heeft haar meest recente uitgave van de Telecommonitor gepubliceerd. Daaruit blijkt dat 2022 het jaar geworden is waarin glasvezel koper heeft ingehaald. Dit betekent dus dat er in Nederla...

Online11.01.2023

Glasvezel heeft koper ingehaald

​Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?

Philips kennen we als het bekende Nederlandse techmerk uit Eindhoven, maar inmiddels is het een heel ander bedrijf: meerdere bedrijven zelfs. De Hue-verlichting wordt bijvoorbeeld gemaakt door een ander bedrijf dan Phili...

Gadgets14.12.2022

​Maakt Philips TV weer een afstandsbediening op zonne-energie?

Een kijkje in de toekomst
Vier op de vijf Europeanen kiest liever voor connected tv

On demand (streaming) videodiensten zijn onder Europeanen inmiddels een stuk populairder dan het ‘ouderwetse’ lineaire tv kijken. Dat is een van de conclusies van een onafhankelijk ondezoek, uitgevoerd door COG Resea...

Entertainment09.06.2022

Vier op de vijf Europeanen kiest liever voor connected tv

Reclames op CTV-diensten worden ook beter bekeken, en gewaardeerd