Murder Mystery met Adam Sandler verbreekt Netflix records

Murder Mystery met Adam Sandler verbreekt Netflix records

Meer dan 30 miljoen kijkers

Vorig artikel Volgend artikel

Netflix gaf in afgelopen jaren niet veel weg over bezoekersaantallen en views, maar lijkt sinds dit jaar wat meer open te zijn over statistieken. Wat blijkt nou? Er zijn wel degelijk mensen die van Adam Sandler films houden. Zijn nieuwste film: Murder Mystery, mag zichzelf de titel van grootste opening van een film op Netflix toekennen: meer dan 30 miljoen unieke bezoekers in de eerste 3 dagen van release. Nog nooit eerder werd er zo massaal naar een Netflix film gekeken in het eerste weekend na de release. Deze cijfers werden bekend gemaakt door het officiële comedy twitteraccount van Netflix: Netflix is a joke.

Murder Mystery

Murder Mystery gaat over een politieagent uit New York die met zijn vrouw naar Europa gaat om hun huwelijk nieuw leven in te blazen. Daar krijgen ze de schuld van de dood van een excentrieke miljardair.

Murder mystery 2

Goed 'bekeken'

Netflix heeft eerder aangegeven dat ze iets als ‘bekeken’ beschouwen wanneer een kijker meer dan 70% van een bepaalde titel heeft gezien. Meer dan 13 miljoen van de kijkers kwamen uit de VS en Canada, de overige 17 miljoen waren wereldwijde kijkers. In 2017 legde Netflix al uit dat gebruikers al een half miljard uur aan Adam Sandler content hadden bekeken, zodat er geen twijfel meer zou zijn over de deal die Sandler met Netflix had gesloten.

Murder mystery 4

Kijkgedrag op Netflix

Op dit moment weten we meer van het kijkgedrag van Netflix gebruikers dan ooit, toevallig ook net wanneer er meer concurrentie ontstaat binnen de streamingwereld. Bird Box kreeg bijvoorbeeld 45 miljoen unieke kijkers in een week tijd. Naar verwachting zal Murder Mystery het record van Bird Box gaan verbreken tegen het einde van de week.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies