DC Business15.03.2021

​Worldline en Klarna breiden betaalmogelijkheden in Europa uit


Klarna, marktleider in achteraf betalen en shoppingdiensten, heeft een strategisch partnership gesloten met Ingenico, onderdeel van Worldline, de Europese leider in betaaloplossingen en transactiediensten. Zij delen de ambitie om de online betaaloplossingen van Klarna voor nog meer retailers in Europa toegankelijk te maken.

Succesvolle uitrol

De uitbreiding bouwt voort op een eerdere succesvolle uitrol in Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Dit biedt retailers van Worldline nu ook in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk de mogelijkheid om hun klanten een frictieloze shopbeleving te bieden met Klarna’s volledige pakket aan betaalopties. Klarna’s betaaloplossingen stellen retailers in staat klanten tijdens het online shoppen meer flexibiliteit, transparantie en gemak te bieden. Als resultaat van het partnership kunnen Worldline en Klarna elkaars dienstverlening aanvullen. Daarnaast kan Klarna haar klantenbasis uitbreiden en de merkpositionering onder consumenten versterken. Zo kunnen shoppers soepel en probleemloos afrekenen met de gebruiksvriendelijke checkout van Klarna.

Worldline

Door Klarna te integreren in het betaalplatform van Worldline geven we invulling aan onze missie retailers te ondersteunen bij het verhogen van hun efficiency en het realiseren van groei. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de klanten afziet van hun aankoop als hun favoriete betaalmethode niet wordt aangeboden. Het bieden van een ruimere keuze uit populaire betaalmethoden helpt retailers bij het verhogen van hun conversie”, vertelt Vincent Coussement, Head of BeNeLux van Worldline.

We zijn erg blij om het partnership met Worldline aan te gaan en op deze manier al haar merchants te kunnen helpen groeien. In het afgelopen jaar hebben ingrijpende veranderingen plaatsgevonden in de retail. Dit heeft er in alle sectoren voor gezorgd dat online het dominante verkoopkanaal is geworden. Samen met Worldline stellen we retailers in staat zich aan deze veranderingen aan te passen en consumenten een betere online klantbeleving te bieden”, zegt Wilko Klaassen, General Manager van Klarna België, Nederland en Frankrijk. “Klarna’s betaaloplossingen maken het mogelijk snel in te spelen op veranderende klantbehoeften, de verkoop te stimuleren en tegelijkertijd de klanttevredenheid en -loyaliteit te vergroten.

[Fotocredits – nelelena © Adobe Stock]

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen