Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Klarna, marktleider in achteraf betalen en shoppingdiensten, heeft een strategisch partnership gesloten met Ingenico, onderdeel van Worldline, de Europese leider in betaaloplossingen en transactiediensten. Zij delen de ambitie om de online betaaloplossingen van Klarna voor nog meer retailers in Europa toegankelijk te maken.
Succesvolle uitrol
De uitbreiding bouwt voort op een eerdere succesvolle uitrol in Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Dit biedt retailers van Worldline nu ook in Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk de mogelijkheid om hun klanten een frictieloze shopbeleving te bieden met Klarna’s volledige pakket aan betaalopties. Klarna’s betaaloplossingen stellen retailers in staat klanten tijdens het online shoppen meer flexibiliteit, transparantie en gemak te bieden. Als resultaat van het partnership kunnen Worldline en Klarna elkaars dienstverlening aanvullen. Daarnaast kan Klarna haar klantenbasis uitbreiden en de merkpositionering onder consumenten versterken. Zo kunnen shoppers soepel en probleemloos afrekenen met de gebruiksvriendelijke checkout van Klarna.
Worldline
“Door Klarna te integreren in het betaalplatform van Worldline geven we invulling aan onze missie retailers te ondersteunen bij het verhogen van hun efficiency en het realiseren van groei. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de klanten afziet van hun aankoop als hun favoriete betaalmethode niet wordt aangeboden. Het bieden van een ruimere keuze uit populaire betaalmethoden helpt retailers bij het verhogen van hun conversie”, vertelt Vincent Coussement, Head of BeNeLux van Worldline.
“We zijn erg blij om het partnership met Worldline aan te gaan en op deze manier al haar merchants te kunnen helpen groeien. In het afgelopen jaar hebben ingrijpende veranderingen plaatsgevonden in de retail. Dit heeft er in alle sectoren voor gezorgd dat online het dominante verkoopkanaal is geworden. Samen met Worldline stellen we retailers in staat zich aan deze veranderingen aan te passen en consumenten een betere online klantbeleving te bieden”, zegt Wilko Klaassen, General Manager van Klarna België, Nederland en Frankrijk. “Klarna’s betaaloplossingen maken het mogelijk snel in te spelen op veranderende klantbehoeften, de verkoop te stimuleren en tegelijkertijd de klanttevredenheid en -loyaliteit te vergroten.”
[Fotocredits – nelelena © Adobe Stock]
Verder lezen over Online Shop
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Online18.12.2023