DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys en wordt beheerd door Sylvia. Met veel passie en energie helpt Sylvia organisaties en merken gericht te communiceren in het huidige tijdperk van information overload. Zij doet dat door een doordachte inzet van SEO, de DC websites en haar social media kanalen.
Data wordt steeds belangrijker om de juiste marketing strategieën te ontwikkelen. Maar juist deze data en de toenemende beschikbaarheid en toepassing hiervan wordt gezien als de grootste uitdaging voor de toekomst. De uitdaging ligt er in het vinden van de juiste mensen om deze data gericht toe te passen. Dit blijkt uit de 5de editie van het Brand Growth Onderzoek van DVJ Insight onder meer dan 2000 marketing professionals in Europa. 72% van deze professionals zien de uitdaging om de juiste mensen te vinden.
Belangrijkste resultaten en conclusies
Google trends laat al zien dat er steeds meer aandacht is voor data. Als we het zoekvolume van de laatste 10 jaar op een rijtje zetten, dan zien we een toenemende aandacht voor data. De laatste jaren is niet zozeer de hoeveelheid data trending, maar met name de wijze waarop met deze data moet worden omgegaan.
Centraal in het onderzoek staat het ophalen van de belangrijkste drijfveren voor succes. 72% van de succesvolle bedrijven (‘winners’) maakt meer gebruik van Data-Driven Decision Making tegenover 39% van de bedrijven die dat niet of minder doen en ook minder goed presteren (‘losers’). Niet eerder was het verschil tussen winners en losers zo groot. De juiste toepassing van data blijkt belangrijker te zijn dan “consistent” marketingbeleid, innovatie en het kiezen van het juiste mediabeleid en is daarmee beslist geen hype. Dit bleek ook al uit ander door DVJ uitgevoerd onderzoek onder marketeers waar hetzelfde percentage, 72% van alle marketing professionals, aangaf dat de toenemende complexiteit van het gebruik van data de grootste impact zal hebben op het marketing vak in de toekomst.
Interessante uitkomst is dat van alle uitdagingen die marketing professionals zien bij het integreren van data, het hebben van de juiste mensen de grootste is. In de ontwikkeling van op “ervaring en buikgevoel” naar het “volledig data gedreven” gaat het niet meer om het vinden van de juiste data of het gebruik van de juiste tools maar om uit die enorme hoeveelheid data die er is de juiste beslissingen te nemen. “Bepaal wat echt belangrijk is, durf te kiezen en focus je vooral op die KPI’s”, aldus Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights.
Over het onderzoek
DVJ voert jaarlijks onderzoek uit onder marketeers om beter te begrijpen wat de drivers voor groei zijn. Doel is om te leren hoe marketing zich het beste kan organiseren voor groei. Het onderzoek is voor het 5e jaar uitgevoerd en dit keer onder meer marketeers dan ooit. Ruim 2.000 marketeers in Europa deden mee aan het onderzoek. Aanvullend op dit kwantitatieve onderzoek voert DVJ Insights het hele jaar door honderden visiegesprekken met Chief Marketing Officers en Insights Managers over wat er speelt in de markt en voor welke uitdagingen ze staan. Deze visiegesprekken worden gebruikt om de redenen achter de bevindingen te begrijpen.
Alle resultaten over hoe marketeers uit heel Europa aankijken tegen merkgroei en de rol van data worden gepresenteerd tijdens het Brand Growth Event op donderdag 30 september aanstaande. In een twee uur durend virtueel programma delen interessante sprekers uit de wetenschap en praktijk hun visie en best practices in relatie tot het thema Data-Driven Decision Making.
Verder lezen over Big Data
Technology25.10.2023
Nieuwe versie van de Technologie Kieswijzer staat online
Technology11.05.2023
KNMI moderniseert datastrategie met AWS
Voor betere detectie en classificatie van seismische activiteitOnline21.10.2022
Wikidata bereikt grens van 100 miljoen data items
Marketing20.09.2022
8 tweets om de Big Data Expo van 2023 vast in je agenda te zetten
Technology14.09.2022
Big Data Expo: veelzijdig evenement dat iedereen aangaat
Events09.09.2022
Volgende week: van Big Data naar Big Mac op de Big Data Expo
Marketing05.09.2022
Drie keynote-sprekers die je moet zien op de Big Data Expo
Marketing23.08.2022
3 redenen om een bezoek te brengen aan de Big Data Expo
Verder lezen over Data
Online31.10.2023
Zoveel datacenters: wat zijn de voors en tegens?
Technology20.09.2023
Doek valt definitief voor een datacenter in Zeewolde
Online25.08.2023
Er komen beperkingen op de cloudopslag van Dropbox
Online11.07.2023
Europa en Amerika gaan datadelen weer toestaan
Komt Threads dan nu wel naar Europa?Cybercrime28.06.2023
Nieuw onderzoek: datalekken in de zorgsector nemen nog steeds toe
41% van de gezondheidszorgorganisaties sinds 2021 te maken heeft gehad met een datalekCybercrime26.05.2023
Autoriteit Persoonsgegevens onderzoekt mogelijk datalek bij Tesla
DC Business03.05.2023
Data recovery als snelle reactie bij gegevensverlies
Mobile12.04.2023
We bellen en sms’en weer veel minder
Voorraad 06-nummers nog steeds schaarsVerder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023