DC Business is het zakelijke platform van Dutchcowboys en wordt beheerd door Sylvia. Met veel passie en energie helpt Sylvia organisaties en merken gericht te communiceren in het huidige tijdperk van information overload. Zij doet dat door een doordachte inzet van SEO, de DC websites en haar social media kanalen.
Dit maakt het mogelijk voor adverteerders om heel nauwkeurig op hun doelgroep te richten binnen CTV. Zo nauwkeurig kon het tot nu toe nog niet. De ShowHeroes Group is het bedrijf die deze nieuwe technologie, SemanticHero, lanceert. Doordat de AI-aangedreven technologie meerdere bronnen, waaronder metadata en EPG-gegevens, combineert, is SemanticHero in staat om de volledige context van CTV-inhoud te begrijpen. De eerste adverteerders die in Nederland gebruik gaan maken van de nieuwe technologie zijn onder andere de Bijenkorf en MSc Cruises.
61,5 miljoen huishoudens
Aanleiding voor de productontwikkeling is de enorme toename van het gebruik van CTV, het on demand bekijken van videocontent via een internetverbinding op een normale tv. Na jarenlang uitsluitend als ‘trend’ te zijn neergezet, hebben het veranderende (kijk)gedrag en de technologie ervoor gezorgd dat in de vijf grootste Europese landen 50% van alle huishoudens een tv in huis heeft waaraan CTV kan worden gekoppeld. Dit komt neer op 61,5 miljoen huishoudens. Van deze groep CTV-kijkers, vooral een jongere en doorgaans moeilijker te bereiken doelgroep, bekijkt 91% de advertenties die rondom deze online video’s worden getoond.
Erik Dubbeldeman, Country Manager ShowHeroes Group Nederland, geeft aan dat er een enorm marktpotentieel is door het groeiende aantal tv-schermen met internetverbinding en het feit dat de advertentiekosten ver onder de traditionele commerciële tv-tarieven liggen. Dubbeldeman: “Met zoveel voordelen is het heel logisch en onoverkomelijk dat steeds meer adverteerders het grote tv-scherm via CTV-advertentieverkoop willen bereiken.”
Geen Concurrentie
De lancering van SemanticHero voor CTV gebeurt onder leiding van Sarah Lewis, Global Director CTV bij ShowHeroes Group en voormalig SpotX-executive. Met haar kennis en ervaring op het gebied van programmatic advertising durft Lewis te stellen dat er in de markt geen enkele ad-techpartij is die zo nauwkeurig content op de CTV-markt kan targeten als SemanticHero. Lewis: “Veel leveranciers vertrouwen op basis herkenning van trefwoorden of objecten om de context van een digitale video te bepalen. Maar deze tools zijn niet geavanceerd genoeg in een tijd waarin het streamen van videocontent zowel snel als veelzijdig is.”
De Context in detail begrijpen
Ilhan Zengin, founder en CEO van ShowHeroes Group, bevestigt dat de technologie uniek is in haar soort: “SemanticHero voor CTV integreert rechtstreeks met de uitgever om toegang te krijgen tot een breder scala aan data, waaronder videometadata, EPG-gegevens en trefwoordanalyse. Dit wordt vervolgens geëxtraheerd en in de semantische database van ShowHeroes getrokken. De semantische concepten en het sentiment van de inhoud worden vervolgens geïdentificeerd om de context in detail te begrijpen. Deze inzichten worden verwerkt voor CTV-advertentietargeting die nauwkeurig overeenkomt met een merk met positieve, relevante inhoud. Een voorbeeld kan een advertentie zijn voor een elektrische auto die wordt gecombineerd met premium CTV-content over auto’s, duurzaamheid of groene technologie.”
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesVerder lezen over Technology
Technology10.04.2024
De maan krijgt zijn eigen Sint Bernards: robothonden
Technology09.04.2024
Gevonden voorwerpen: Androids gaan zoekgeraakte gadgets vinden
Technology03.04.2024
Opmerkelijk: Amazon stopt met zijn kassaloze supermarkt
Technology01.04.2024
Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech
Technology21.03.2024
Eerste mens met Neuralink gamet uren achtereen met zijn brein
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Technology07.03.2024
Hoe kan jij Tech for Good inzetten?
Gadgets04.03.2024