De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Als je denkt aan flyers, dan denk je waarschijnlijk aan reclame die in je brievenbus wordt gedaan, of mensen die je bij de uitgang van een evenement proberen te lokken naar een volgend evenement door middel van een pamfletje. Toch zie je eigenlijk veel vaker flyers dan je zou verwachten. Sterker nog, je kunt ze vaak goed gebruiken.
Flyers mogen in deze tijd onlogisch lijken, omdat we steeds meer online doen. Toch zijn er heel veel dingen die niet online gebeuren en waarvoor een flyer heel geschikt is. Veel mensen denken dat je nog steeds enorm grote aantallen moet laten afdrukken, maar dat is dankzij moderne druktechnieken helemaal niet meer nodig. Het loont dus zeker de moeite om eens te kijken naar flyers drukken. Hiermee krijg je vaak op het goede moment de goede boodschap bij je ontvanger.
Dat hoeft lang niet altijd een commerciële propositie te zijn. Denk bijvoorbeeld aan de folder die je van de overheid krijgt nadat je je op het coronavirus hebt laten testen. Het is de beste manier om je nog even te helpen herinneren hoe het allemaal werkt, zonder dat je daarvoor een medewerker hoeft te blijven aanklampen. Die kunnen dan weer verder met het testen van de volgende persoon. Bovendien kun je de informatie thuis rustig nog even nalezen, mocht je toch wat geschrokken of afgeleid zijn geweest toen je de flyer net kreeg.
Flyer
Soms krijg je een flyer als je op een bruiloft komt, zodat je weet waar je aan toe bent qua opzet van het programma. Het zijn flyers die je niet voor een enorm groot aantal mensen hoeft te laten drukken, maar ze zijn alsnog een heel belangrijke toevoeging op je bruiloft. Mensen hoeven dan niet te dringen bij een bord en kunnen de flyer zelfs bewaren als aandenken (of inspiratie).
Een andere interessante toepassing van flyers is bijvoorbeeld wanneer je eten hebt besteld via een grote website om eten te laten thuisbezorgen. Veel bedrijven hebben liever dat je direct bij ze bestelt, of willen je inspireren om het menu nog eens goed te bestuderen. Vaak vind je dan ook in de tas met eten een flyer met daarop het menu en het telefoonnummer of de website van het betreffende restaurant.
We schreven het eerder al, maar flyers blijven werken. Dat komt niet alleen door de informatie zelf, maar ook door de mens. We willen graag iets vasthouden, want iets tastbaars voelt speciaal. Mensen hechten er emotioneel gezien ook vaak meer waarde aan. Bovendien is de kans groot dat een flyer ergens in huis beland en toch weer een keer voorbij komt en misschien dan (weer) tot actie aanzet.
Doelgroep
Het belangrijkste van flyers is dat ze vaak heel gericht aan een belangrijke doelgroep worden verspreid. Mensen die bijvoorbeeld net gehoord hebben dat ze een ernstige ziekte hebben, hebben veel baat bij het kunnen teruglezen van een de informatie. En zo’n flyer van een bezorgrestaurant die ergens in een la ligt? Ook die weet uiteindelijk wel weer op te duikelen en mogelijk alsnog te inspireren een lekkere maaltijd te laten bezorgen. Scheelt jou weer tijd als je je flyer gaat ontwerpen.
[Fotocredits – ctacik © Adobe Stock]
Verder lezen over Offline
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
DC Business01.01.2024
5 trends voor rollup-banners
Mobile13.02.2023
Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’
Gaming01.11.2021
Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak
Spoiler: het is geen fastfoodketenDC Business25.06.2021
Autobelettering: de do’s & don’ts
Entertainment03.12.2019
Peaky Blinders bordspel – Under New Management
By order of the Peak BlindersOnline29.05.2019
Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het
DC Business15.05.2019
Online versus offline marketing
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024