DC Business12.12.2018

​Dit is waarom flyers nog steeds werken


Wie denkt dat flyers ouderwets zijn heeft het mis. Ook in het tijdperk van high tech en online adverteren werpt adverteren met tastbaar materiaal nog altijd zijn vruchten af. Je kunt namelijk alle doelgroepen van jong tot oud makkelijk aanspreken met een opvallende flyer. Of je nu reclame maakt voor een evenement of de naamsbekendheid van jouw schoonheidssalon wilt vergroten: flyers werken nog altijd!

Kosten effectief adverteren

Een flyer ontwikkelen kost niet zo veel en levert een hoop rendement op. Alles wat je nodig hebt is een ontwerp en een drukker. Daarnaast hoef je geen kennis te hebben van online algoritmes of ontwikkelingen op het gebied van de nieuwste offline adverteer technologieën. Hoe meer flyers je laat drukken, des te goedkoper de kosten zijn per flyer. Een paar bedrukte flyers kosten dan maar een paar cent. In ruil voor een grotere naamsbekendheid is dat natuurlijk geen geld!

Vertel jouw verhaal

Je kunt eigenlijk alles kwijt op een flyer. Zowel online als offline zegt een beeld meer dan 100 woorden. Zo kun je aan een flyer jouw personal touch geven door creatieve beelden of ontwerpen te gebruiken. Maar om je beeld te versterken, kun je zeker de nodige tekst kwijt op een flyer. Anders dan bij verschillende advertentiemogelijkheden heb je geen limiet qua tekst. Zeg dus wat je wilt zeggen zonder limiet en vertel jouw verhaal.

Een brede doelgroep aanspreken

Weet je waar je doelgroep zich bevindt, dan weet je ook waar te adverteren. Je kunt zelf flyeren waar en wanneer je wilt. Ook zijn er verschillende plekken, zoals in de supermarkt, waar je flyers gratis kunt achterlaten. Anders dan bij online advertenties spreekt een flyer zowel jong als oud aan. Op straat kom je namelijk allerlei soorten mensen tegen. Afhankelijk van jouw doel kun je dus specifiek flyeren op de plek waar jouw doelgroep zich bevindt.

Mensen houden van tastbare dingen

Adverteren op een specifieke plek of op een specifiek platform is niet tastbaar. De kans dat jouw advertentie vergeten wordt, is daardoor groter. Als je mensen iets tastbaars meegeeft, is de kans velen malen groter dat de flyer meerdere keren bekeken wordt. Zowel door dezelfde persoon als door andere personen. Ook als een flyer meteen in een broekzak belandt, zal hij ooit weer opduiken. En precies om die reden is adverteren via flyers nog altijd een effectief promotiemiddel om top of mind te blijven!

Verder lezen over Offline

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

Door het scannen van een speciale bewegende digitale code op de CES in Las Vegas kon Constantijn van Oranje als eerste een bestand volledig offline ontvangen op zijn telefoon. De technologie voor deze offline manier van...

Startups11.01.2024

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

​5 trends voor rollup-banners

Heb je een beurs of evenement, dan is het heel erg handig om een rollup-banner mee te nemen. Ze zijn superhandig om mee te nemen en je zet ze heel makkelijk neer om te laten zien: dit is mijn stand. Maar vooral: om mense...

DC Business01.01.2024

​5 trends voor rollup-banners

Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’

Voortaan kan je met je Uber app ook een rit boeken voor een vriend of familielid. Want Uber lanceert nu een nieuwe “Ritten voor gasten- functionaliteit.” Waarmee het voor gebruikers mogelijk wordt om gemakkelijk een...

Mobile13.02.2023

Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’

​Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak

UPDATE 1 NOVEMBER 08:00 - Inmiddels is Roblox na drie dagen weer volledig online. Origineel artikel - Roblox is al drie dagen offline. Weet je nog dat Fortnite tijdelijk op zwart ging? Dat was een bewuste keuze om een o...

Gaming01.11.2021

​Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak

Spoiler: het is geen fastfoodketen
​Autobelettering: de do’s & don’ts

Online marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons bestaan, zeker nu de coronacrisis steeds meer ondernemers online dwingt. Hierdoor lijkt offline marketing soms naar de achtergrond te verdwijnen, terwijl o...

DC Business25.06.2021

​Autobelettering: de do’s & don’ts

​Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden

Als je denkt aan flyers, dan denk je waarschijnlijk aan reclame die in je brievenbus wordt gedaan, of mensen die je bij de uitgang van een evenement proberen te lokken naar een volgend evenement door middel van een pamfl...

DC Business24.06.2021

​Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden

Peaky Blinders bordspel – Under New Management

Haal een aantal goede flessen whiskey in huis, zorg voor voldoende chips en snacks en trommel al je beste maten op om samen een avondje het bordspel Peaky Blinders - Under New Management te spelen. Bereid je voor op een...

Entertainment03.12.2019

Peaky Blinders bordspel – Under New Management

By order of the Peak Blinders
​Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het

In het geheim onderzoekt Facebook om een eigen digitale munt te lanceren die ook offline te gebruiken is. Dat onthult zakenkrant Financial Times. Het medium baseert zich hiervoor op mensen die bekend zijn met het project...

Online29.05.2019

​Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het