​De invloed van promotie op jouw resultaat

​De invloed van promotie op jouw resultaat

Vorig artikel Volgend artikel

Hoe zet je jouw merk in de markt? Het is een van de lastigste vragen die er is en er zijn hele industrieën die met niets anders bezig zijn. Branding is ontzettend belangrijk en daar hoort goede promotie bij. Zowel online als offline wil je aandacht krijgen voor je evenementen, producten of diensten. Blijven bouwen aan je merk, ervoor zorgen dat je de juiste doelgroep bereikt en de interesse wekken en vasthouden.

Een unieke uitnodiging

Omdat je online al de hele dag op zo’n beetje ieder platform wordt geconfronteerd met reclame, kun je je juist onderscheiden door je merk ook offline te promoten Zo kun je mooi maar toch goedkoop promotiedrukwerk bestellen en dat naar je (potentiële) klanten sturen. Hoe vaak krijg je nog een mooie papieren uitnodiging voor bijvoorbeeld een lancering of eindejaarsfeest? Waar je vroeger nog dagelijks overstelpt werd door een lading post, val je tegenwoordig als merk op als je mooi drukwerk laat bezorgen. Bovendien blijf je nog even zichtbaar en dat helpt bij een blijvende herkenning van je merk.

abundance-achievement-advertising-623046
Magazines zijn vaak goede voorbeelden van effectief drukwerk.

Combinatie van online- en offline promotie

Juist de combinatie van online- en offline promotie zorgt ervoor dat je zo breed mogelijk aandacht krijgt. Bij online (promotie)campagnes ligt de focus niet alleen op een creatieve uiting, maar ook op data verzamelen en directe interactie. Je kunt gemakkelijk in gesprek gaan en zorgen voor een directe CTA (call to action). Online branding is bovendien laagdrempelig, met een relatief klein budget is het mogelijk om een groot potentieel aan klanten te bereiken.

De kracht van de combinatie met fysieke promotiemiddelen zit in het opvallen en onderscheiden. De inzet van offline middelen kan juist je online aanwezigheid versterken en daarmee uiteindelijk de herkenbaarheid van je merk vergroten. Vergeet dus niet om ook offline zichtbaar te blijven.

Het positieve effect op je resultaat

Het is prettig om resultaten te kunnen meten en analyseren. Bij online campagnes is het nog redelijk gemakkelijk om effecten te meten. De resultaten van je zichtbaarheid offline zijn echter lastiger in kaart te brengen. Vraag (nieuwe) klanten daarom altijd op welke manier ze bij je terecht zijn gekomen. Ze hebben dan misschien wel online contact met je opgenomen, het kan toch zo zijn dat je hun interesse eerst offline hebt gewekt.

Vergeet tot slot niet dat herkenbaarheid en naamsbekendheid heel belangrijk zijn. Ook voor je bestaande klanten, het zorgt ervoor dat ze zich met je verbonden blijven voelen. En als zij trouw klant bij je blijven, is dat enorm gunstig voor je resultaten.

[Afbeeldingen © Pexels]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies