Hester is afgestudeerd in de master Communicatie-en Informatiewetenschappen. Een nieuwsgierige houding, brede interesse en een passie voor schrijven kenmerken haar. Verder sport ze het liefst zo vaak mogelijk.
Niet meer minutenlang zoeken naar een product, of dwalen tussen de schappen op zoek naar wattenstaafjes? In een filiaal van supermarktketen Albert Heijn wordt een app getest die klanten de weg wijst in de supermarkt. In samenwerking met Philips is de navigatie-app ontwikkeld. Momenteel wordt de app getest in Hoofddorp.
Navigatie-app Albert Heijn
In de app kunnen gebruikers een boodschappenlijstje invoeren. Op basis hiervan maakt de app een route door de winkel. Op de plattegrond is de winkel schematisch nagebouwd.
Het doel van de proef is vooral om erachter te komen of er behoefte is aan zo’n app en hoe nauwkeurig indoor navigatie is. De klanten kunnen de app een aantal maanden testen. Ze kunnen zo efficiënter boodschappen doen en hoeven niet een medewerker te vinden en te vragen waar een product staat in de winkel. De locatie in de winkel wordt vastgesteld aan de hand van visible light communication, een techniek van Philips waarbij leds worden gebruikt. De locatie kan ook achterhaald worden met bluetooth-beacons.
Looproutes
Het voordeel van een navigatie-app in de supermarkt is niet alleen het sneller vinden van boodschappen. Voor de supermarkt zelf is de app ook een handige manier om inzicht te krijgen in de looproutes en zoekgedrag van mensen in de supermarkt. Deze informatie kunnen ze dan weer gebruiken voor gerichte aanbiedingen en slimmer inkopen.
Zie je jezelf al met een navigatie-app door de supermarkt gaan? Het kan zeker handig zijn, maar je eigen supermarkt ken je op je duimpje toch? En als je dan toch een keer de wattenstaafjes niet kunt vinden, lopen er tientallen vakkenvullers rond die je graag even de weg wijzen. Dan hebben zij ook eens iets anders te doen dan de voorraden aanvullen.
Een soortgelijke app werd eerder al getest bij supermarktketen Walgreen.
Verder lezen over AH
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws20.11.2023
Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas
in 1988 had Albert Heijn de primeurNieuws27.10.2023
Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn
Lifestyle27.11.2020
We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst
Advertising31.01.2020
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten
De mooiste en beste commercialsAdvertising27.09.2019
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden
Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zienNieuws26.06.2019
Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven
Nieuws13.05.2019
Picnic wint marktaandeel ten koste van Albert Heijn
Markt voor online boodschappen groeitVerder lezen over App
Technology12.04.2024
Dyson wil je met AR-app laten zien welke plekjes je bent vergeten
Online10.04.2024
Uber nu ook beschikbaar in Zwolle
Mobile18.03.2024
Waarom je gedreven blijft om Duo Lingo of Candy Crush te doen
Online07.02.2024
Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers
WhatsApp-alternatief boert goedSocial Media26.01.2024
Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
Mobile28.12.2023
In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies
Nieuw jaarrecordAutomotive13.12.2023