DC Business21.06.2021

​E-commerce specialist Experius treedt toe tot Happy Horizon


De van oorsprong Eindhovense bureaugroep Happy Horizon pakt flink door als het gaat om het uitbreiden van haar digital marketing agency. “We zijn bijzonder verheugd te laten weten dat het in e-commerce (Magento) development gespecialiseerde Experius uit Utrecht zich aansluit bij de groep”, laat CEO Walter van de Wege weten. Happy Horizon groeit hierdoor in korte tijd naar ruim 360 digital talenten in diverse branches en disciplines.

Forse stappen in e-commerce branche

Experius is geen onbekende in de markt van e-commerce oplossingen. Het Utrechtse bureau timmert al zo’n 10 jaar aan de weg en is uitgegroeid tot een team van 65 specialisten. Peter van der Reijden (Experius): “De consolidatie in de e-commerce branche is een feit. We merken dat klanten steeds meer zoeken naar een volledig geïntegreerd aanbod op het digitale domein. Zodat ze op elk moment in de klantreis de beste (online) winkelervaring leveren. Dankzij de brede marketing dienstverlening van Happy Horizon kunnen we nu een full service dienstverlening richting onze klanten realiseren. De doorslag om voor Happy Horizon te kiezen was echter de persoonlijke klik en gedeelde visie op o.a. cultuur die bij Happy Horizon wordt omschreven als ‘een warme familieman met topsportmentaliteit’. Dat past heel goed bij ons.”

Eerder werden al het Amsterdamse online marketing bureau Nochii Online Marketing en non-profit agency WWAV, eveneens uit Amsterdam, onderdeel van de groep. En zeer recent kwamen daar ook PauwR en Flashpoint uit Tilburg bij.

Nu breidt Happy Horizon verder uit naar Utrecht en kiest de groep heel bewust voor een e-commerce specialist. CEO Walter van de Wege van Happy Horizon: “We willen door heel Nederland sterk vertegenwoordigd zijn met onze groep. Zodat we dichtbij onze klanten staan en dat het voor onze teams makkelijk wordt om met elkaar samen te werken op verschillende locaties. We geloven heel erg in een lokale aanpak voor zowel onze klanten als onze digitale talenten. We willen hierbij graag doorpakken op het nog beter kunnen aanbieden van e-commerce oplossingen, met name op het gebied van strategie en development. En in dat plaatje past Experius perfect.”

Uitbreiding naar Utrecht

De Eindhovense bureaugroep is verheugd met de uitbreiding naar Utrecht. “Naast Amsterdam, Apeldoorn, Nistelrode, Tilburg en Eindhoven, nu dus ook vanuit Utrecht. Onze talenten zijn dus altijd in de buurt”, zegt een trotse Walter.

Happy Horizon werkt onder meer voor Quality Wellness Resorts, Shimano, Fatboy, Fontys Hogescholen, NHL Stenden, Pink Gellac, MSD, Roche, Grando, PSV, FC Utrecht, Continu, Sneakers, Beachlife, Center Parcs, de Woonspecialist, Pets Place, Luxaflex en Visitbrabant.

Verder lezen over E-Commerce

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

Deze week spelen er onder ons allen twee vragen: (op wie) ga je stemmen, en: wat heb jij al gekocht met Black Friday? Het blijkt toch wel te spelen onder Nederlanders, ook al zetten sommige mensen het liever weg als ‘A...

Nieuws21.11.2023

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?

Terwijl de feestdagen rap naderbij komen en we elkaar aangenaam proberen te verrassen met originele kado's, zorgen cybercriminelen juist voor vervelende verrassingen. Naast hun overbekende verdienmodellen - zoals phishin...

Online13.11.2023

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?