De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In een tijd waarin autorijden steeds autonomer, technologischer en onpersoonlijker wordt, zet Peugeot jouw rijplezier op de eerste plaats. Bij alles wat ze doen houden ze in het achterhoofd op welke manier daarmee de rijervaring wordt verbeterd. Daarmee wil Peugeot autorijden nog leuker, stimulerender en emotioneler maken. En bestuurders de grip (terug)geven op zijn of haar ultieme persoonlijke rijervaring.
Nieuwe merkbelofte: Unboring the Future
De nieuwe Peugeot 208 werd vorig jaar groots gelanceerd en is het eerste fysieke bewijs van de nieuwe merkbelofte Unboring the Future. Een compacte auto met prachtig design, goede rijeigenschappen en leverbaar in een 100% elektrische uitvoering. De belofte moest in de communicatie over de nieuwe 208 voelbaar worden gemaakt bij een jonge doelgroep. Het Franse automerk weet dat je deze doelgroep niet bereikt met standaard commercials. Er moest een impactvolle manier worden ontwikkeld om te communiceren met de doelgroep (jongeren tussen pakweg 25 en 35 jaar). De campagne Unboring the future zag het levenslicht en werd een enorm succes.
Uiteindelijk werd de compacte stadsauto het middelpunt van dé ultieme driving track en heeft het geholpen om de Peugeot 208 neer te zetten als echte eyecatcher en een auto waarin je veel rijplezier beleeft.
Veel interesse voor Electronic Dance Music (EDM)
Uit onderzoek is gebleken dat de jongere doelgroep een bovengemiddelde interesse heeft in EDM. Daar wilde Peugeot graag iets mee doen. Bovendien sluit zelfs het woordje electronic goed aan bij de nieuwe 208, omdat deze ook in een volledig elektrische uitvoering beschikbaar is. Door gebruik te maken van EDM in de campagne, wil het automerk op een andere en vernieuwde manier indruk maken op doelgroep. Om dit te integreren in de campagne werd bedacht dat er een eigen track geproduceerd moest worden. Een nummer dat op zichzelf sterk is en door Peugeot gebruikt kan worden in communicatie rondom de merkbelofte Unboring the Future.
Writerscamp tijdens ADE
Tijdens het Amsterdam Dance Event werd door HavasLemz samen met Amp Amsterdam een writerscamp georganiseerd voor opkomende DJ’s en producers. Zij werden daar uitgedaagd om dé ultieme ‘driving track’ te maken, waarbij ze zich moesten laten inspireren door de nieuwe Peugeot 208. Dit resulteerde in verschillende demo’s, waarbij voor de track Unboring the Future van DJ-duo Magnificence is gekozen. Dit nummer vat voor Peugeot het merkconcept goed samen. “De adrenaline, emoties, kracht, souplesse en snelheid van de auto in een track die fans van Electronic Dance Music én autoliefhebbers wereldwijd in beweging zal brengen”, aldus Peugeot. Het nummer heeft letterlijk een ander geluid, er zit veel energie in en het vangt precies de essentie van de nieuwe 208 en merkbelofte.
Succesvolle campagne
De demo werd door de DJ’s verder uitgebouwd tot complete track. De release hiervan vond plaats op 22 november 2019. Op die datum verscheen ook de bijbehorende clip. De online video werd onder andere gedeeld op social media en vertoond in bioscopen. Daarnaast werd het nummer goed ontvangen door het publiek en kreeg het goede kritieken van professionele DJ’s. Het mooie van de hele case is dat er een sterk en op zichzelf staande track is uitgebracht EN alle ontwikkelde content in de in de campagne gebruikt kon worden. Zo versterken alle elementen (muziek, video en andere beelden) elkaar.
Bekijk hieronder de volledige clip van Magnificence:
Verder lezen over Campagne
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefOnline14.02.2023
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne
Verder lezen over Elektrisch rijden
Automotive24.04.2024
Tesla komt met nieuwe Model 3 Performance: dit is er nieuw
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welAutomotive16.04.2024
Tesla gaat niet lekker: dikke prijsverlagingen en ontslaggolf
Automotive26.03.2024
Nissan wil in 3 jaar tijd 16 elektrische auto’s lanceren
Automotive20.03.2024
Ford wil het met twee auto’s opnemen tegen Chinese makers
Automotive14.03.2024
Elektrische KGM Torres EVX gooit meteen hoge ogen
Automotive08.03.2024
Rivian presenteert drie nieuwe elektrische auto’s: met bril
Automotive06.03.2024
De elektrische muscle car arriveert: Dodge Charger Daytona EV
Hey, het is de General E!Verder lezen over Peugeot
Automotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
DC Business26.03.2024
Internationale media-drive van nieuwe Stellantis Pro One Bedrijfswagens
Automotive31.01.2024
Peugeot E-Lion Day 2024: de leeuw als beschermde diersoort
Automotive14.09.2023
Nieuwe Peugeot e-3008 krijgt een fatsoenlijk bereik
Stellantis zet in op 700 kilometer, maar dat moet nog bevestigd wordenAutomotive24.08.2023
EV’s van Peugeot en BYD in prijs verlaagd
Automotive16.04.2023
Must have hypercar: de nieuwe Peugeot 9X8 van Lego Technic
Automotive06.01.2023
Peugeot Inception Concept: dit mag je verwachten vanaf 2025
Automotive04.01.2023
Wordt de Peugeot 408 het nieuwe gezicht van het Franse automerk
Verder lezen over Toekomst
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Technology15.04.2024
Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje
Dit is HyperScout H.Technology15.04.2024
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek
Quantum wordt de volgende techrevolutieTechnology12.04.2024
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij
En dit is waaromMarketing12.04.2024
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw
in de strijd tegen plasticTechnology27.03.2024
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit
DC Business21.03.2024