Automotive10.03.2020

Unboring the Future: campagne van Peugeot met impact


In een tijd waarin autorijden steeds autonomer, technologischer en onpersoonlijker wordt, zet Peugeot jouw rijplezier op de eerste plaats. Bij alles wat ze doen houden ze in het achterhoofd op welke manier daarmee de rijervaring wordt verbeterd. Daarmee wil Peugeot autorijden nog leuker, stimulerender en emotioneler maken. En bestuurders de grip (terug)geven op zijn of haar ultieme persoonlijke rijervaring.

Nieuwe merkbelofte: Unboring the Future

De nieuwe Peugeot 208 werd vorig jaar groots gelanceerd en is het eerste fysieke bewijs van de nieuwe merkbelofte Unboring the Future. Een compacte auto met prachtig design, goede rijeigenschappen en leverbaar in een 100% elektrische uitvoering. De belofte moest in de communicatie over de nieuwe 208 voelbaar worden gemaakt bij een jonge doelgroep. Het Franse automerk weet dat je deze doelgroep niet bereikt met standaard commercials. Er moest een impactvolle manier worden ontwikkeld om te communiceren met de doelgroep (jongeren tussen pakweg 25 en 35 jaar). De campagne Unboring the future zag het levenslicht en werd een enorm succes.

Uiteindelijk werd de compacte stadsauto het middelpunt van dé ultieme driving track en heeft het geholpen om de Peugeot 208 neer te zetten als echte eyecatcher en een auto waarin je veel rijplezier beleeft.

Veel interesse voor Electronic Dance Music (EDM)

Uit onderzoek is gebleken dat de jongere doelgroep een bovengemiddelde interesse heeft in EDM. Daar wilde Peugeot graag iets mee doen. Bovendien sluit zelfs het woordje electronic goed aan bij de nieuwe 208, omdat deze ook in een volledig elektrische uitvoering beschikbaar is. Door gebruik te maken van EDM in de campagne, wil het automerk op een andere en vernieuwde manier indruk maken op doelgroep. Om dit te integreren in de campagne werd bedacht dat er een eigen track geproduceerd moest worden. Een nummer dat op zichzelf sterk is en door Peugeot gebruikt kan worden in communicatie rondom de merkbelofte Unboring the Future.

Writerscamp tijdens ADE

Tijdens het Amsterdam Dance Event werd door HavasLemz samen met Amp Amsterdam een writerscamp georganiseerd voor opkomende DJ’s en producers. Zij werden daar uitgedaagd om dé ultieme ‘driving track’ te maken, waarbij ze zich moesten laten inspireren door de nieuwe Peugeot 208. Dit resulteerde in verschillende demo’s, waarbij voor de track Unboring the Future van DJ-duo Magnificence is gekozen. Dit nummer vat voor Peugeot het merkconcept goed samen. “De adrenaline, emoties, kracht, souplesse en snelheid van de auto in een track die fans van Electronic Dance Music én autoliefhebbers wereldwijd in beweging zal brengen”, aldus Peugeot. Het nummer heeft letterlijk een ander geluid, er zit veel energie in en het vangt precies de essentie van de nieuwe 208 en merkbelofte.

Succesvolle campagne

De demo werd door de DJ’s verder uitgebouwd tot complete track. De release hiervan vond plaats op 22 november 2019. Op die datum verscheen ook de bijbehorende clip. De online video werd onder andere gedeeld op social media en vertoond in bioscopen. Daarnaast werd het nummer goed ontvangen door het publiek en kreeg het goede kritieken van professionele DJ’s. Het mooie van de hele case is dat er een sterk en op zichzelf staande track is uitgebracht EN alle ontwikkelde content in de in de campagne gebruikt kon worden. Zo versterken alle elementen (muziek, video en andere beelden) elkaar.

Bekijk hieronder de volledige clip van Magnificence:

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

Verder lezen over Elektrisch rijden

Tesla komt met nieuwe Model 3 Performance: dit is er nieuw

Tesla heeft zijn nieuwe bolide gepresenteerd. Het is niet een gloednieuwe reeks, maar een nieuwe variant Model 3. De Model 3: Performance.

Automotive24.04.2024

Tesla komt met nieuwe Model 3 Performance: dit is er nieuw

Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]

De interesse in elektrisch rijden is aan het dalen. Voor het eerst in jaren is de groep die niet (28%) van plan is elektrisch te gaan rijden, groter dan de groep die dit binnen vijf jaar wel (27%) van plan is.

Automotive17.04.2024

Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]

ANWB zegt van wel
Tesla gaat niet lekker: dikke prijsverlagingen en ontslaggolf

Tesla heeft problemen. Het verlaagt al een tijdje zijn prijzen op zowel auto's als abonnementen en nu komt daar ook nog een vrij ernstige ontslagronde bij.

Automotive16.04.2024

Tesla gaat niet lekker: dikke prijsverlagingen en ontslaggolf

Nissan wil in 3 jaar tijd 16 elektrische auto’s lanceren

Nissan belooft dat het de komende paar jaar met maar liefst 16 elektrische auto’s komt. Het had eerst andere plannen in het kader van verduurzamen, maar heeft deze aangepast. Het was van plan om 23 elektrische auto’s...

Automotive26.03.2024

Nissan wil in 3 jaar tijd 16 elektrische auto’s lanceren

​Ford wil het met twee auto’s opnemen tegen Chinese makers

Ford heeft twee auto’s in de maak die het beide moeten gaan opnemen tegen Chinese merken, maar ook tegen Tesla. Tesla is een populair automerk en heeft elektrisch rijden op de kaart gezet, al dragen ook merken als Kia...

Automotive20.03.2024

​Ford wil het met twee auto’s opnemen tegen Chinese makers

​Elektrische KGM Torres EVX gooit meteen hoge ogen

Hoewel tientallen Chinese merken de automarkt volstorten met nieuwe modellen zijn er ook nieuwe merken die niet uit het land van de lange muur komen. Neem het Zuid-Koreaanse bedrijf KG. Dat kocht het eveneens Koreaanse S...

Automotive14.03.2024

​Elektrische KGM Torres EVX gooit meteen hoge ogen

Rivian presenteert drie nieuwe elektrische auto’s: met bril

Het Amerikaanse autobedrijf Rivian heeft drie nieuwe elektrische bolides geïntroduceerd. De Tesla-concurrent komt met een elektrische SUV genaamd R2, maar ook met twee crossovers die in een lager prijssegment zitten: R3...

Automotive08.03.2024

Rivian presenteert drie nieuwe elektrische auto’s: met bril

​De elektrische muscle car arriveert: Dodge Charger Daytona EV

Als er een autotype is dat wel als laatst geassocieerd wordt met elektrisch rijden, dan is het wel een muscle car. Die moeten grommen en veel power hebben. Nu kunnen elektrische auto’s ook heel veel power hebben, dat i...

Automotive06.03.2024

​De elektrische muscle car arriveert: Dodge Charger Daytona EV

Hey, het is de General E!

Verder lezen over Peugeot

5 tips als je een auto wil gaan kopen

Je gaat de stap zetten: je gaat een nieuwe auto kopen. Heel erg spannend natuurlijk, maar waar begin je? Met deze 5 tips kom je sneller een stapje dichter bij die nieuwe bolide en rijdt je straks de auto die bij je past....

Automotive29.03.2024

5 tips als je een auto wil gaan kopen

Internationale media-drive van nieuwe Stellantis Pro One Bedrijfswagens

Het gaat goed met de Stellantis Pro One op de wereldwijde markt voor bedrijfsvoertuigen. In 2023 boekte het programma van Stellantis Pro One successen (1.7 miljoen verkochte voertuigen) die goed waren voor een derde van...

DC Business26.03.2024

Internationale media-drive van nieuwe Stellantis Pro One Bedrijfswagens

Peugeot E-Lion Day 2024: de leeuw als beschermde diersoort

Peugeot heeft vandaag het nieuwe gezicht van de E-Lion laten zien. De leeuw, symbool voor het Franse merk heeft hulp nodig en wordt hulpzaam. De eerste is duidelijk, er lopen nog maar 20.000 leeuwen rond op de wereld, de...

Automotive31.01.2024

Peugeot E-Lion Day 2024: de leeuw als beschermde diersoort

Nieuwe Peugeot e-3008 krijgt een fatsoenlijk bereik

Begin volgend jaar verschijnt de nieuwe Peugeot e-3008. Dat wordt, als de claims van eigenaar Stellantis straks ook met WLTP- en, belangrijker nog, ervaringscijfers gestaafd worden, de eerste elektrische Peugeot en midde...

Automotive14.09.2023

Nieuwe Peugeot e-3008 krijgt een fatsoenlijk bereik

Stellantis zet in op 700 kilometer, maar dat moet nog bevestigd worden
EV’s van Peugeot en BYD in prijs verlaagd

Tesla begon er eind vorig jaar mee. Inmiddels heeft de Amerikaanse EV-fabrikant al een paar prijsverlagingen doorgevoerd en daarmee een heuse prijzenoorlog ontketend. Concurrenten kunnen niet anders dan daaraan meedoen....

Automotive24.08.2023

EV’s van Peugeot en BYD in prijs verlaagd

Must have hypercar: de nieuwe Peugeot 9X8 van Lego Technic

Na de onthulling van de 9X8 hypercar vorig jaar ging Team Peugeot TotalEnergies een nieuwe technische uitdaging aan: het namaken van de nieuwe hybride hypercar met LEGO Technic. Liefhebbers van autosport en LEGO kunnen h...

Automotive16.04.2023

Must have hypercar: de nieuwe Peugeot 9X8 van Lego Technic

Peugeot Inception Concept: dit mag je verwachten vanaf 2025

Het is zover, Stellantis, of meer specifiek Peugeot, presenteert vandaag vanaf de CES in Las Vegas het Peugeot Inception Concept. Een studiemodel wat laat zien hoe nieuwe modellen van Peugeot er vanaf 2025 uit gaan zien....

Automotive06.01.2023

Peugeot Inception Concept: dit mag je verwachten vanaf 2025

Wordt de Peugeot 408 het nieuwe gezicht van het Franse automerk

De Peugeot 408 is nu eens niet de nieuwe Peugeot 408. Misschien wat lastig om te begrijpen maar er is nooit eerder een 408 geweest. Tenminste niet de afgelopen 30 jaar. Het nummer fascineert want waar moet je deze Peugeo...

Automotive04.01.2023

Wordt de Peugeot 408 het nieuwe gezicht van het Franse automerk

Verder lezen over Toekomst

SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

SAP Labs France, een SAP-dochteronderneming die zich bezighoudt met R&D-activiteiten, kondigt de opening aan van haar Customer Experience Center in het Zuid-Franse technologiepark Sophia Antipolis.

Technology17.04.2024

SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024

Na de verhelderende presentaties tijdens de HLTH Europe Roadshow 2024 blijft één ding onmiskenbaar: de toekomst van de gezondheidszorg is nauw verweven met technologische innovatie.

Technology17.04.2024

AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024

Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje

Ergens in de uitgestrektheid van de ruimte zou zomaar een onopgemerkte asteroïde op koers kunnen liggen voor een frontale botsing met de aarde.

Technology15.04.2024

Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje

Dit is HyperScout H.
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek

Deze cursus is een initiatief om het brede publiek, scholieren, bedrijven en beleidsmakers bewust te maken van de opkomende mogelijkheden en uitdagingen van quantumtechnologie.

Technology15.04.2024

Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek

Quantum wordt de volgende techrevolutie
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij

Weet je hoeveel van de stroom die je zonnepanelen opwekken je zelf gebruikt? 30 procent. De rest gaat terug het net op.

Technology12.04.2024

2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij

En dit is waarom
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw

Marketing12.04.2024

135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw

in de strijd tegen plastic
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit

Het Freedom of Mobility Forum is is een platform dat geïnitieerd is door Stellantis, een van de grootste wereldwijde autofabrikanten en bij ons bekend met o.a. merken als Fiat, Opel, Peugeot, DS Automobiles, Citroen, Je...

Technology27.03.2024

Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit

Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?

Vandaag de dag is een auto niet meer weg te denken uit onze wereld. En hoeveel problemen er ook aan verbonden zijn (files, brandstofprijzen, milieuschade, ongelukken, enzovoort), de mensheid blijft steeds meer nieuwe voe...

DC Business21.03.2024

Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?

Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in Nederland