Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Tesla moet op de valreep van 2021 naar 2022 helaas alle Model 3-auto’s van tussen 2017 en 2020 terugroepen. Daarnaast zitten er ook een aantal Model S-auto’s bij die terug moeten voor een oplossing. Dat komt bij de S door een probleem met de voorklep die niet wil vergrendelen, maar bij de Model 3 ligt het aan de achterklep.
Het gaat om een vrijwillige recall voor bijna een half miljoen auto’s, schrijft Barron’s. Het kan zijn dat het alleen om auto’s gaat in de Verenigde Staten, dat is nog onbekend. Tesla heeft er zelf nog niets over gezegd.
Tesla Model S
Hoewel het probleem van de Model 3 iets minder erg is, is het wel een groot probleem bij Model S. Daar kan de voorklep in sommige gevallen niet goed vergrendelen, wat uiteraard gevaarlijk is. De klep kan openwaaien tijdens het rijden en het zicht de chauffeur blokkeren. Het euvel komt door een gedeelte dat niet helemaal op de juiste hoogte is geplaatst, waardoor de klep niet goed kan aangrijpen.
Bij Model 3 is het probleem dat het openen en sluiten van de achterklep ervoor kan zorgen dat kabels worden geraakt van de camera om achteruit te kijken. Hij kan hierdoor uitvallen, terwijl het een enorm essentieel onderdeel is voor de semi-zelfrijdende auto’s. Beide problemen zijn aan de hardware, dus dat kan niet met een over-the-air-update worden opgelost. De auto’s moeten naar een servicecenter om het probleem gratis te laten verhelpen.
Een half miljoen bolides
Het zou volgens gegevens van de National Highway Traffic Safety Administration gaan om 475.318 bolides die terug moeten, waarvan 356.309 Model 3’s en 119.109 Model S’en. Het schijnt aan de andere kant maar in 1 procent van de gevallen voor te komen dat de Model 3 er ook daadwerkelijk problemen door heeft. Het probleem van de Model S is iets groter: daarvan heeft 14 procent van de auto’s last.
Het is in ieder geval slecht nieuws voor Tesla, dat al meteen een daling van 3 procent zag van de aandelen. Toch heeft Tesla niet per se een slecht jaar, zeker niet nadat verhuurbedrijf Hertz een flinke duit in het zakje deed door een flinke vloot aan huurauto’s van Tesla te kopen. Maar er zijn meer bijzondere dingen gebeurd bij Tesla dit jaar. Hier komt het wel overheen. Het is alleen hopen dat alle Tesla-eigenaren wiens auto een gevaar kan opleveren op tijd zorgen dat ze in een servicecenter zijn.
Verder lezen over Elektrische auto
Automotive19.04.2024
Helaas: je krijgt geen subsidie meer voor een tweedehands elektrische auto
Maar er komt iets voor terugAutomotive18.04.2024
Elektrische auto-maker Polestar komt met een smartphone
Automotive17.04.2024
Alfa Romeo Milano, de lat ligt heel hoog
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welAutomotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
Automotive26.03.2024
Nissan wil in 3 jaar tijd 16 elektrische auto’s lanceren
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandAutomotive20.03.2024
Ford wil het met twee auto’s opnemen tegen Chinese makers
Verder lezen over Tesla
Automotive16.04.2024
Tesla gaat niet lekker: dikke prijsverlagingen en ontslaggolf
Technology13.03.2024
Deze 8 rare dingen hebben we als mensheid de ruimte ingeschoten
Automotive08.03.2024
Mensen nemen hun Tesla Cybertruck overal mee naartoe
Automotive29.02.2024
Elon Musk stelt dat Tesla Roadster van 0-100 gaat in 1 seconde
Sneller dan geluidAutomotive20.02.2024
Tesla gaat iets doen aan een grote ergernis van automobilisten
Automotive18.01.2024
Tesla Model Y wordt veel goedkoper in Nederland
Automotive10.01.2024
Zoveel subsidie krijg je in 2024 voor een elektrische auto
De subsidiepot is nu geopendAutomotive05.01.2024