MINI verrast met nieuwe campagne waarin diversiteit centraal staat

MINI verrast met nieuwe campagne waarin diversiteit centraal staat

Vorig artikel Volgend artikel

MINI is gestart met de marktintroductie van de nieuwe MINI 3-deurs, de MINI 5-deurs en de MINI Cabrio. Het Britse icoon uit München doet dat op een manier die past bij de DNA van het merk. Nooit stilletjes, nooit gewoon maar altijd met een boodschap.

Voor de merkintroductie in 2021 heeft MINI gekozen voor een achtdelige videoserie, redactionele verhalen van maximaal een minuut, allen gemaakt voor de sociale mediakanalen van MINI en waaronder nu voor het eerst ook TikTok. MINI wil met een achtdelige korte filmreeks het enthousiasme voor diversiteit, de openheid voor nieuwe dingen en de creativiteit die mensen over de hele wereld in de meest uiteenlopende vormen inspireert, zichtbaar maken. Centraal in de campagne staan jonge en gerenommeerde artiesten, opkomende atleten, experts, evenals influencers en opinieleiders.

Het gaat bij MINI immers altijd om nieuwe ideeën en de moed om onconventionele oplossingen te vinden. In de 'Launched by’ campagne wil MINI mensen laten zien die iets nieuws durven te proberen en inspireren met hun ideeën - elk op hun eigen unieke manier. Het is keer op keer de lat iets hoger proberen te leggen waarbij het nu de beurt is aan creatieve mensen die allen hun individuele kijk op MINI presenteren.

MINI_Campagne
Launched by MINI campagne
Zelfs Alec Issigonis, de maker van de klassieke Mini, was een creatief meesterbrein dat zijn eerste schetsen voor een revolutionaire nieuwe kleine auto op een servet opnam
- Sebastian Beuchel, Head of MINI Global Brand Management

Bekende hoofdrolspelers

De hoofdrolspelers in de clips zijn o.a. de Britse modeontwerper Sir Paul Smith, de Amerikaanse professionele skateboarder Briana King en van Charlie Cooper, de kleinzoon van de legendarische sportwagenontwerper John Cooper tot de digitale influencer Lil Miquela (header afbeelding) die inmiddels al meer dan drie miljoen fans op Instagram heeft.

Allen kregen dezelfde vraag: "Hoe zou jij een MINI lanceren?"

skateboarder_Briana_King
Skateboarder Briana King
Charlie_Cooper
Charlie Cooper, de kleinzoon van..
MINI_designs_Paul_Smith
Design by Sir Paul Smith

#BIGLOVE

De Britse fotograaf en regisseur Rankin portretteerde voor mensen die een persoonlijke band met het Britse merk hebben. Jonathan Jay Lee, illustrator uit Hong Kong, maakte van de MINI 3-deurs de hoofdpersoon van een razendsnelle strip. De bijdrage van de Turkse cakekunstenaar Tuba Geçkil was een genot voor de levensgenieter. In haar Red Rose Cake-studio in Istanbul creëerde ze een letterlijk zoete versie van de MINI Cabrio.

Ook de Britse popartiest Lakwena wijdde zich aan de MINI Cabrio. Geïnspireerd door de nieuwe Zesty Yellow bodypaint, creëerde ze een muurschildering in Londen in felle kleuren en met een duidelijke boodschap: #BIGLOVE.

Jonathan_Jay_Lee
Jonathan Jay Lee in Hong Kong
Turkse_cakekunstenaar_ Tuba_Geçkil.
De Turkse cakekunstenaar Tuba Geçkil in Istanbul
Lakwena
Lakwena in Londen
Nieuwe_MINI_Cabrio_BIGLOVE
#BIGLOVE

De campagne voor de marktintroductie van de nieuwe MINI 3-deurs, de MINI 5-deurs en de MINI Convertible-modellen is een ode aan de wereldwijde MINI Community. Hierin moeten de vreugde van individualiteit en de sterke emotionele ervaring van het Britse merk elkaar aanvullen.

(c) photo's credits & copyright MINI

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies