Technologie, design en snelheid komen samen in een gedurfde nieuwe stap van Ferrari en HP. Ter ere van hun eerste jaar als titelpartners onthulden ze een speciaal ontworpen livery voor de Grand Prix van Miami. Een ontwerp dat niet alleen esthetisch verrast, maar ook technologisch vooruitstrevend is.
De onthulling van de unieke livery vond plaats in het centrum van Miami, samen met Scuderia Ferrari HP-coureurs Charles Leclerc en Lewis Hamilton. De auto – de SF-25 – is voorzien van een asymmetrisch ontwerp waarin Ferrari’s iconische rood wordt gecombineerd met HP’s elektrisch blauw en wit. De witte velgen maken het geheel visueel opvallend én futuristisch.
Voor het eerst in de geschiedenis van de Scuderia worden asymmetrische grafische elementen gebruikt op een livery. Het resultaat: een auto die niet alleen snelheid uitstraalt, maar ook het gezamenlijke streven naar innovatie van Ferrari en HP benadrukt.
Deze livery is veel meer dan een likje verf. Ferrari en HP hebben gezamenlijk nieuwe wrapping-technologieën ontwikkeld die de carrosserie deels bedekken met een 14% lichtere en 17% dunnere folie dan vorig jaar. Deze wrap is PVC-vrij, volledig recyclebaar en wordt geproduceerd met HP’s nieuwste latextechnologie.
Het gezamenlijke engineersteam – met specialisten in Maranello en Barcelona – experimenteerde met nieuwe materialen en productieprocessen. Het resultaat: een wrap die beter bestand is tegen hitte, sneller aan te brengen is én meer creatieve vrijheid biedt voor toekomstige designs.
De samenwerking tussen HP en Ferrari reikt verder dan het raceweekend. HP’s technologie speelt ook een sleutelrol in het dagelijks werk van het Ferrari-team, zowel op het circuit als op het hoofdkantoor. Van high-performance laptops tot geavanceerde samenwerkingstools: de toekomst van werk wordt bij Ferrari vandaag al geleefd.
In de HP Experience-zone op de Wynwood Marketplace in Miami kunnen fans deze technologie van dichtbij ervaren. Ook de racepakken en helmen van de coureurs zijn voor het weekend in stijl aangepast, helemaal afgestemd op de speciale livery.
“Onze samenwerking met Ferrari is het bewijs van hoe HP de grenzen van het mogelijke verlegt.” Zo zegt Enrique Lores, CEO van HP Inc. “Samen benutten we technologie en innovatie om uitzonderlijke ervaringen te creëren – op én buiten het circuit.”
Ook Ferrari-CEO Benedetto Vigna benadrukt de kracht van deze samenwerking. “We vieren de reis die begon tijdens de Grand Prix van Miami, precies een jaar geleden. Met deze nieuwe asymmetrische livery onderstrepen we onze gedeelde overtuiging in de kracht van design, technologie en prestaties.”