​Nieuwe mogelijkheden Microsoft Ads

​Nieuwe mogelijkheden Microsoft Ads

Vorig artikel Volgend artikel

Voor retail is dit kwartaal een enorm belangrijk kwartaal! Feestdagen wisselen elkaar in rap tempo af en als retailer wil je juist in deze periode goed zichtbaar zijn. Met de huidige maatregelen rondom Corona is je online zichtbaarheid nog belangrijker dan anders. Door Corona heeft e-commerce een nog grotere boost gekregen.

Reden ook voor Microsoft Ads om juist nu met nieuwe features te komen binnen hun advertising platform om adverteerders extra exposure te geven binnen de zoekmachine Bing. Onlangs volgde ik een webinar van Microsoft en in dit artikel neem ik je mee door deze extra features!

Targeting mogelijkheden

Binnen Microsoft Ads zijn er al veel mogelijkheden om je advertenties specifiek te targeten op je doelgroep. Naast de bekende mogelijkheden, zoals op locatie, specifiek apparaat of dag van de week voegt Microsoft binnenkort ook deze mogelijkheden toe:

  • Targeting op basis van inkomen
  • Targeting op in-market audiences

Targeting op basis van in-market audiences houdt in dat Microsoft op basis van verschillende factoren (zoals je zoekgedrag) diverse audiences aanmaakt. Bijvoorbeeld een in-market audience waarin mensen het gedrag vertonen dat past bij iemand die gaat verhuizen. Stel dat jij producten of diensten hebt die passen bij iemand die gaat verhuizen, kan je deze toevoegen als doelgroep aan je campagnes om zoiets extra te bieden (en dus zichtbaarder te zijn).

Expanded product ads carousel

Zoals de naam doet vermoeden: een uitgebreide product advertentie carrousel ;-) Op dit moment worden de advertenties in shopping nog weergegeven in een kleine weergave waar je door kunt scrollen. Zie de afbeelding hieronder:

microsoft-ads

Het voordeel voor jou als adverteerder? Meer vertoningen tegen dezelfde kosten! Want waar je voorheen wellicht een vertoning miste omdat er slechts 5 items zichtbaar waren, worden er straks veel meer items gelijk zichtbaar. Meer kans op een klik en sale dus!

Smart Shopping campagnes

Al bekend bij de grote broer Google, maar nog niet beschikbaar in Microsoft Ads zijn de zogenaamde smart shopping campagnes. Smart shopping campagnes zijn gericht op het automatiseren van advertenties en biedingen, en het vertonen van advertenties vanuit een campagne over meerdere netwerken/kanalen.

Smart houdt in dit geval in dat je adverteert op basis van een geautomatiseerde biedstrategie, dus niet met handmatige cpc bijvoorbeeld, maar met een ingestelde ROAS-doelstelling. Hiermee geef je Microsoft de vrijheid om de campagne min of meer over te nemen en zijn gang te laten gaan. Je bepaalt dus niet meer wat je bod is op een zoekwoord of op welk kanaal je vertoond wilt worden. Microsoft neemt die vrijheid omdat ze claimen dat ze dit beter kunnen dan jij, met hun machine learning. Klinkt goed, als de rendementen maar goed zijn. Let hier wel op!

microsoft-ads1

Merchant Center Import

Microsoft biedt al de mogelijkheid om je Google campagnes te importeren in Microsoft Ads. Maar nu komt er ook de mogelijkheid om je product feed vanuit je Google Merchant Center te importeren in de Microsoft Merchant Center. Dit scheelt weer een handeling en maakt het nog makkelijker om je shopping campagnes ook via Bing te promoten!

Microsoft Ads inzetten

Mocht je twijfelen of adverteren in Bing ook voor jouw bedrijf interessant is omdat het aandeel in Nederland niet zo groot is? Lees dan dit artikel met 5 redenen om te adverteren op Bing.

Ben jij deze nieuwe mogelijkheden al tegengekomen? Wil jij als eerste deze inzetten voor jouw business? Dan weet je me vast te vinden!

Dit artikel is geschreven voor Rien van Wolfswinkel, Pure Internet Marketing.

[Fotocredits © sharafmaksumov - Adobe Stock]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies