De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Voor retail is dit kwartaal een enorm belangrijk kwartaal! Feestdagen wisselen elkaar in rap tempo af en als retailer wil je juist in deze periode goed zichtbaar zijn. Met de huidige maatregelen rondom Corona is je online zichtbaarheid nog belangrijker dan anders. Door Corona heeft e-commerce een nog grotere boost gekregen.
Reden ook voor Microsoft Ads om juist nu met nieuwe features te komen binnen hun advertising platform om adverteerders extra exposure te geven binnen de zoekmachine Bing. Onlangs volgde ik een webinar van Microsoft en in dit artikel neem ik je mee door deze extra features!
Targeting mogelijkheden
Binnen Microsoft Ads zijn er al veel mogelijkheden om je advertenties specifiek te targeten op je doelgroep. Naast de bekende mogelijkheden, zoals op locatie, specifiek apparaat of dag van de week voegt Microsoft binnenkort ook deze mogelijkheden toe:
- Targeting op basis van inkomen
- Targeting op in-market audiences
Targeting op basis van in-market audiences houdt in dat Microsoft op basis van verschillende factoren (zoals je zoekgedrag) diverse audiences aanmaakt. Bijvoorbeeld een in-market audience waarin mensen het gedrag vertonen dat past bij iemand die gaat verhuizen. Stel dat jij producten of diensten hebt die passen bij iemand die gaat verhuizen, kan je deze toevoegen als doelgroep aan je campagnes om zoiets extra te bieden (en dus zichtbaarder te zijn).
Expanded product ads carousel
Zoals de naam doet vermoeden: een uitgebreide product advertentie carrousel 😉 Op dit moment worden de advertenties in shopping nog weergegeven in een kleine weergave waar je door kunt scrollen. Zie de afbeelding hieronder:
Het voordeel voor jou als adverteerder? Meer vertoningen tegen dezelfde kosten! Want waar je voorheen wellicht een vertoning miste omdat er slechts 5 items zichtbaar waren, worden er straks veel meer items gelijk zichtbaar. Meer kans op een klik en sale dus!
Smart Shopping campagnes
Al bekend bij de grote broer Google, maar nog niet beschikbaar in Microsoft Ads zijn de zogenaamde smart shopping campagnes. Smart shopping campagnes zijn gericht op het automatiseren van advertenties en biedingen, en het vertonen van advertenties vanuit een campagne over meerdere netwerken/kanalen.
Smart houdt in dit geval in dat je adverteert op basis van een geautomatiseerde biedstrategie, dus niet met handmatige cpc bijvoorbeeld, maar met een ingestelde ROAS-doelstelling. Hiermee geef je Microsoft de vrijheid om de campagne min of meer over te nemen en zijn gang te laten gaan. Je bepaalt dus niet meer wat je bod is op een zoekwoord of op welk kanaal je vertoond wilt worden. Microsoft neemt die vrijheid omdat ze claimen dat ze dit beter kunnen dan jij, met hun machine learning. Klinkt goed, als de rendementen maar goed zijn. Let hier wel op!
Merchant Center Import
Microsoft biedt al de mogelijkheid om je Google campagnes te importeren in Microsoft Ads. Maar nu komt er ook de mogelijkheid om je product feed vanuit je Google Merchant Center te importeren in de Microsoft Merchant Center. Dit scheelt weer een handeling en maakt het nog makkelijker om je shopping campagnes ook via Bing te promoten!
Microsoft Ads inzetten
Mocht je twijfelen of adverteren in Bing ook voor jouw bedrijf interessant is omdat het aandeel in Nederland niet zo groot is? Lees dan dit artikel met 5 redenen om te adverteren op Bing.
Ben jij deze nieuwe mogelijkheden al tegengekomen? Wil jij als eerste deze inzetten voor jouw business? Dan weet je me vast te vinden!
Dit artikel is geschreven voor Rien van Wolfswinkel, Pure Internet Marketing.
[Fotocredits © sharafmaksumov – Adobe Stock]
Verder lezen over Bing
Search17.11.2023
Gelukkig: Bing en Edge worden iets minder dwingend
Technology18.10.2023
OpenAI rolt websearch functie ‘Browse with Bing’ uit in ChatGPT
Drie weken nadat de bèta versie opnieuw beschikbaar kwamCybercrime03.10.2023
De AI-chatbot van Bing barst van de malware
Niet op linkjes tikken dusOnline06.09.2023
Er komen nog geen extra EU-eisen voor Gmail, Edge en Bing
Maar Google, Microsoft en Apple gaan niet vrijuitSearch18.04.2023
Paniek bij Google, Samsung gaat mogelijk voor Bing
De Koreaanse fabrikant is gecharmeerd van de nieuwe ChatGPT-aangedreven zoekmachineSearch15.02.2023
Microsoft Bing met geïntegreerde ChatGPT: nog niet overtuigend
Search08.02.2023
Microsoft-zoekmachine Bing is ineens een stuk interessanter
Search29.10.2020
Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?
Eco-vriendelijke zoekmachineVerder lezen over E-Commerce
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Nieuws21.11.2023
5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt
Online13.11.2023
In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?
Verder lezen over Microsoft
Online22.04.2024
Een realistische video van jou is gemaakt met één foto
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online11.04.2024
Windows 11 wordt voorzien van meer reclame
Gaming05.04.2024
Xbox krijgt een AI-chatbot die nu al tegenvalt
Technology01.04.2024
Tijdmachine: Microsoft Bob was Microsoft voor beginners
Marketing01.04.2024
Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden
Gaming28.03.2024
Komt er een witte, discloze Xbox Series X?
Online14.03.2024
Microsoft Teams verenigt eindelijk privé en zakelijk gebruik
Verder lezen over Online Advertising
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Advertising10.01.2024
3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024
Video22.11.2023
Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden
Nieuws07.11.2023
Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU
Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 novemberSocial Media03.10.2023
Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen
Social Media02.09.2023
‘Advertenties op Instagram binnenkort weg door abonnement’
Verder lezen over Retail
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Online17.08.2023
4 handige tips voor het opzetten van een webshop
Verder lezen over Zoekmachine
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search19.01.2024
Het aantal zoekopdrachten naar AI steeg in 2023 met 300%
Advertising28.12.2023
Zijn online advertenties over afvallen kwetsend rond de start van het nieuwe jaar?
Dit kan je eraan doen!Online11.12.2023
Je kunt straks eenvoudiger je favoriete zoekmachine kiezen in Chrome
Google bereidt 'DMA'-aanpassingen Chrome browser voorSearch11.12.2023
Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs
Online06.12.2023
Jaaroverzicht Marktplaats: ook in 2023 scoort ‘gratis’ met 55,5 miljoen zoekopdrachten
Maar ook Vermeer & VanMoofSearch31.10.2023
Google wilde Search App standaard in iOS integreren
CEO van Google moest getuigen in de antitrust zaakSearch19.10.2023