Advertising05.04.2018

Nieuwe Citroën campagne, fraai staaltje van visual storytelling


Inspired by your desire for freedom since 1919

Citroën heeft een nieuwe reclamecampagne van het merk gelanceerd met de boodschap “Our vision of mobility comes from your desire for freedom”. Het gaat over ons verlangen naar vrijheid. Niet zo maar een boodschap en die je dan ook nog moet zien te combineren met beelden van Citroën die teruggaan naar de tijd van de eerste 2CV.

Citroën heeft de lat hoog gelegd en wil duidelijk maken dat het merk altijd is geïnspireerd door het leven van gewone mensen en het verlangen naar mobiliteit voor opeenvolgende generaties. In de video zappen we terug naar de eerste jaren van het Franse merk en zien we Citroën-modellen die het verhaal moeten vertellen van het verlangen van een lifter naar vrijheid. Zo wordt hij passagier in een 2CV, Type H, Méhari, Citroën CX, Visa GTi, de nieuwe C3 Aircross en de nieuwe C4 Cactus hatchback. Aan het einde van de video kijkt hij verlangend naar de CXPERIENCE-concept auto, het studiemodel voor de toekomst. Het eindresultaat is een prachtig staaltje visual storytelling (met heerlijke muziek).

Om de video op alle denkbare platformen te promoten is gekozen voor versies 30, 45 en 60 seconden, evenals een uitgebreide digitale versie van 90 seconden. De opnames zijn gemaakt in de Sierra Nevada en in de omgeving van Barcelona.

Muziek: Take The Long Way Home
Artiest: Roger Hodgson (Supertramp)

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Citroën

5 tips als je een auto wil gaan kopen

Je gaat de stap zetten: je gaat een nieuwe auto kopen. Heel erg spannend natuurlijk, maar waar begin je? Met deze 5 tips kom je sneller een stapje dichter bij die nieuwe bolide en rijdt je straks de auto die bij je past....

Automotive29.03.2024

5 tips als je een auto wil gaan kopen

Internationale media-drive van nieuwe Stellantis Pro One Bedrijfswagens

Het gaat goed met de Stellantis Pro One op de wereldwijde markt voor bedrijfsvoertuigen. In 2023 boekte het programma van Stellantis Pro One successen (1.7 miljoen verkochte voertuigen) die goed waren voor een derde van...

DC Business26.03.2024

Internationale media-drive van nieuwe Stellantis Pro One Bedrijfswagens

Citroën ë-C3 nu in de winkel

Het klinkt bijna als een kassakoopje maar de Citroën ë-C3, de nieuwe 100% elektrische troefkaart van het Franse merk is vanaf nu te bestellen. Het is de auto die zeker gezien zijn prijs vol de concurrentie aan moet gaa...

Automotive25.01.2024

Citroën ë-C3 nu in de winkel

​Rise of the microcars: de leukste micro-auto’s op een rij

Deze dag mag stormachtig zijn begonnen, hij begon ook met iets leuks, namelijk de aankondiging van de nieuwe Fiat microcar. De autootjes zijn enorm grappig om te zien, maar zijn ze ook zo praktisch? En: waarom zien we er...

Automotive05.07.2023

​Rise of the microcars: de leukste micro-auto’s op een rij

Citroën Ë-C4 X fastback en het einde van de SUV

De contouren van Stellantis, het moederconcern van Citroën, worden steeds duidelijker zichtbaar. De toekomst van de vloot van Stellantis is elektrisch en heeft een stekker. Na recente introducties van Peugeot, Opel, Fia...

Automotive27.01.2023

Citroën Ë-C4 X fastback en het einde van de SUV

Waterstof-elektrische bussen van Opel, Peugeot en Citroën komen naar Nederland

Enkele maanden geleden waren wij bij Stellantis in Rüsselsheim voor een presentatie en demonstratie van waterstof-elektrische bestelbussen. Deze week heeft de fabrikant bekend gemaakt dat deze bestelbusjes, de Opel Viv...

Automotive15.12.2022

Waterstof-elektrische bussen van Opel, Peugeot en Citroën komen naar Nederland

Citroen Oli hoe leuk kan een conceptcar zijn

Citroën heeft zojuist in Parijs haar nieuwste concept car gepresenteerd, de Citroën Oli een verbastering van All-e waarvan de betekenis zich laat raden. Voor wie niet van modern design houdt, van het zoeken naar uiters...

Automotive29.09.2022

Citroen Oli hoe leuk kan een conceptcar zijn

Dit is de nieuwe, moderne merkidentiteit van Citroën

Citroën onthult vandaag zijn nieuwe merkidentiteit en logo. Ze luiden een nieuw tijdperk van durf, emotie en dynamiek in voor het inmiddels al 103 jaar bestaande merk. Het stimuleert Citroën in zijn streven om elektris...

Automotive27.09.2022

Dit is de nieuwe, moderne merkidentiteit van Citroën

Nothing moves us like Citroën

Verder lezen over Commercial

Super Bowl LVI: dit waren de leukste commercials

Het is de Los Angeles Rams gelukt, maar niet zonder slag of stoot: ze hebben het tijdens de 56ste Super Bowl gewonnen van de Cincinnati Bengals met 23-20. De American Football-wedstrijd trekt elk jaar weer veel bekijks....

Events14.02.2022

Super Bowl LVI: dit waren de leukste commercials

Duurste reclamespotjes van de wereld
Apple gebruikt angst om haar Watch te promoten

Natuurlijk, elk hulpmiddel dat in het geval van een eenzijdig ongeluk op een afgelegen plek kan bijdragen aan het redden van iemands leven, is meer dan welkom. Tegenwoordig, anders dan een jaar of 30 geleden, hebben we d...

Mobile02.01.2022

Apple gebruikt angst om haar Watch te promoten

​Moeten we advertenties accepteren op gadgets die we betalen?

Als je je smart-tv aandoet, dan is de kans groot dat je geconfronteerd wordt met ofwel filmreclames van streamingdiensten die je niet hebt of met andere commerciële uitingen waar je niet op zit te wachten. Op sommige te...

Gadgets02.10.2021

​Moeten we advertenties accepteren op gadgets die we betalen?

De Olympische Spelen starten vandaag: dit zijn de beste commercials

Voor sportliefhebbers is het een mooie zomer dit jaar. Na het EK voetbal kunnen we vanaf vandaag namelijk ook genieten van de Olympische Spelen. Nederland heeft volop medaillekansen en er wordt zelfs al gehoopt op een to...

Advertising23.07.2021

De Olympische Spelen starten vandaag: dit zijn de beste commercials

Heb jij Nike’s nieuwe spectaculaire commercial al gezien?

Sportmerk Nike weet altijd te prikkelen en lanceert eens in de zoveel tijd indrukwekkende campagnes. Ze winnen er regelmatig prijzen mee en dat verbaast ons niet. Neem nu de 'You Can't Stop Us'-serie, die bestaat uit 3 k...

Marketing31.07.2020

Heb jij Nike’s nieuwe spectaculaire commercial al gezien?

Professionele atleten en amateurs komen samen
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De Ster Gouden Loeki is een jaarlijkse publieksprijs voor de beste commercial. Ondanks dat we met z'n allen steeds vaker on demand kijken naar tv-programma's, worden er gelukkig nog genoeg mooie commercials gemaakt. De l...

Advertising31.01.2020

Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De mooiste en beste commercials
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Eindelijk heeft Albert Heijn een opvolger gevonden voor de bekende supermarktmanager Harry Piekema. Ilse heet ze en we gaan haar de komende tijd regelmatig zien op tv. De nieuwe hoofdrolspeelster is net als Harry superm...

Advertising27.09.2019

Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zien
1.677 regisseurs​ voor nieuw spotje met Jean-Claude Van Damme

In België wil Orange consumenten zoveel mogelijk verschillende keuzes bieden. Daarom lanceerde het deze week Love Duo, een combinatie van een mobiel abonnement naar keuze met vast internet in een pack. Ze leggen de keuz...

Advertising19.07.2019

1.677 regisseurs​ voor nieuw spotje met Jean-Claude Van Damme

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes