Nieuwe Citroën campagne, fraai staaltje van visual storytelling

Nieuwe Citroën campagne, fraai staaltje van visual storytelling

Inspired by your desire for freedom since 1919

Vorig artikel Volgend artikel

Citroën heeft een nieuwe reclamecampagne van het merk gelanceerd met de boodschap “Our vision of mobility comes from your desire for freedom”. Het gaat over ons verlangen naar vrijheid. Niet zo maar een boodschap en die je dan ook nog moet zien te combineren met beelden van Citroën die teruggaan naar de tijd van de eerste 2CV.

Citroën heeft de lat hoog gelegd en wil duidelijk maken dat het merk altijd is geïnspireerd door het leven van gewone mensen en het verlangen naar mobiliteit voor opeenvolgende generaties. In de video zappen we terug naar de eerste jaren van het Franse merk en zien we Citroën-modellen die het verhaal moeten vertellen van het verlangen van een lifter naar vrijheid. Zo wordt hij passagier in een 2CV, Type H, Méhari, Citroën CX, Visa GTi, de nieuwe C3 Aircross en de nieuwe C4 Cactus hatchback. Aan het einde van de video kijkt hij verlangend naar de CXPERIENCE-concept auto, het studiemodel voor de toekomst. Het eindresultaat is een prachtig staaltje visual storytelling (met heerlijke muziek).

Om de video op alle denkbare platformen te promoten is gekozen voor versies 30, 45 en 60 seconden, evenals een uitgebreide digitale versie van 90 seconden. De opnames zijn gemaakt in de Sierra Nevada en in de omgeving van Barcelona.

Muziek: Take The Long Way Home
Artiest: Roger Hodgson (Supertramp)

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies