Advertising09.03.2016

​Maak kennis met het splinternieuwe Bing Network! #bethere


Door: Steve Sirich – GM, Advertising and Consumer Monetization Group (ACM) at Microsoft #BingNetwork #bethere

Misschien adverteer je al op Bing en ben je al bekend met Bing Ads. Maar heb je ook al gehoord van het nieuwe Bing Network, het advertentieplatform van Bing? Laat ik je uitleggen wat het is en waarom het zo bijzonder is.

Het Bing Netwerk bevat namelijk veel meer dan alleen de Bing zoekmachine. Bij Bing bouwen we aan een advertentieplatform dat mensen kennis biedt, op een natuurlijke, persoonlijke en voorspellende manier. De intelligentie die hierachter zit gebruiken we niet alleen voor producten van Microsoft, maar omvat ook meerdere platformen en partners. Als je adverteert met Bing Ads ben je dus niet alleen zichtbaar op Bing.nl, maar ook op het uitgebreide netwerk.

Het Bing Network legt de verbinding tussen de momenten die ertoe doen en de juiste mensen die je wilt bereiken. We zijn er wanneer mensen op zoek zijn naar iets, in de producten die wij allemaal iedere dag gebruiken. En dat zijn veel meer producten dan je in eerste instantie zou verwachten.

Wat is zo uniek aan het Bing Network?

Een groter, relevanter bereik

Bing biedt jou een uniek publiek op de manier die bij je past. Het hoe, waar en wanneer dat bepaal je zelf. Vergeet niet dat je via Bing meer dan 60 miljoen mensen kunt bereiken die je op geen enkele andere plek gaat vinden. Een kwart van de clicks komt direct en exclusief vanuit het Bing Network.

Met de stuwende kracht van Windows 10 en daarbij de ondersteuning van partners, hebben we bij Bing steeds meer zoekopdrachten en clicks te verwerken. En dat het werkt blijkt wel uit de cijfers: vergeleken met een jaar geleden steeg het aantal kwalitatieve zoekopdrachten maar liefst vier tot vijf keer.

Het leggen van relevante verbindingen

Als het gaat om innovatie en productontwikkeling, dan staat de rol van de consument daarin centraal. We weten dat er voor adverteerders niet een one-size-fits-all oplossing bestaat als het gaat om adverteren in zoekmachines, en daarom ontwikkelen wij producten die deze klus eenvoudiger maken.

Op basis van de feedback van onze adverteerders hebben we tools ontwikkeld om campagnes te managen, zoals de Bing Ads iOS en Android apps én de Bing Ads Editor voor Mac (die binnenkort gelanceerd wordt). En de input van onze klanten heeft geleid tot de ontwikkeling van Audience Buying, waarmee remarketing mogelijk gemaakt wordt. Door te luisteren naar de signalen die we krijgen vanuit de markt maken we onze producten steeds beter.

Wil je meer uit Bing halen? Onze account managers staan voor je klaar om je te helpen bij het managen van je campagnes, zowel administratief als tactisch. En wil je meer inzicht in cijfers die voor jouw branche belangrijk zijn, ook dan staan we voor je klaar.

Een krachtig en intelligent platform

Doordat we als bedrijf de drijvende kracht zijn achter de besturingssystemen die we iedere dag gebruiken – van pc’s, tablets, telefoons, auto’s en Internet of Things – kunnen we ervoor zorgen dat Bing letterlijk overal aanwezig is. De intelligente kracht van Bing zit bijvoorbeeld in Microsoft’s meest spannende innovaties, van Cortana naar de voice search in de Xbox One, en van de zoekmogelijkheden in Windows 10 (in meer dan 200 miljoen devices) naar het direct zoeken in Office.

Maar Bing zit niet alleen in producten van Microsoft. Vooroplopers in de industrie vertrouwen Bing hun meest waardevolle bezit toe: hun gebruikers. Of het nu gaat om het zoeken op devices van Amazon, webresultaten voor Siri en de spotlight search op Apple devices, onze eigen kaarten en duizenden grote websites: de Bing technologie wordt steeds vaker en op steeds meer plekken opgepakt en ingezet.

Be there

Bing Network is de plek waar je wilt zijn wanneer consumenten beslissingen nemen, zo eenvoudig is het.

Bing anno 2016 ziet er een stuk anders uit dan het deed toen we er zes jaar geleden mee begonnen. En met dit in gedachten zul je duidelijke veranderingen gaan zien als je naar het merk kijkt, inclusief een nieuw logo, nieuwe fotografie, styling en kleur. Wij zijn enthousiast over deze veranderingen omdat het voor ons een belangrijke nieuwe fase van innovativiteit en vooruitgang markeert.

Bing Network. Be there.
– Steve Sirich

...

Verder lezen over Bing

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

OpenAI heeft met de introductie van SearchGPT een nieuwe mijlpaal bereikt in de wereld van kunstmatige intelligentie en zoektechnologie. Dit prototype combineert geavanceerde AI-modellen met realtime webinformatie, waardoor gebruikers snel en nauwkeurig antwoorden kunnen verkrijgen via een gebruiksvriendelijke conversatie-interface.

Artificial Intelligence01.08.2024

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Gelukkig: Bing en Edge worden iets minder dwingend

Het is soms om gek van te worden: als je op een Windows-computer werkt, dan word je zo’n beetje gedwongen om de Edge-browser te gebruiken. Daar komt ook nog eens de Bing-zoekmachine bij, want zelfs als je voet bij stuk...

Search17.11.2023

Gelukkig: Bing en Edge worden iets minder dwingend

OpenAI rolt websearch functie ‘Browse with Bing’ uit in ChatGPT

OpenAI heeft vandaag bekend gemaakt dat de ‘Browse with Bing’ nu formeel aan ChatGPT is toegevoegd. Zo’n drie weken geleden werd de bèta versie van die functie opnieuw beschikbaar gemaakt nadat die enkele maanden...

Technology18.10.2023

OpenAI rolt websearch functie ‘Browse with Bing’ uit in ChatGPT

Drie weken nadat de bèta versie opnieuw beschikbaar kwam
​De AI-chatbot van Bing barst van de malware

Microsoft werkt al een tijdje nauw samen met OpenAI, het bedrijf achter ChatGPT. Een fijne samenwerking die twee kanten op werkt: ChatGPT integreert ook steeds meer van Microsoft in zijn software. Echter leek het vooral...

Cybercrime03.10.2023

​De AI-chatbot van Bing barst van de malware

Niet op linkjes tikken dus
​Er komen nog geen extra EU-eisen voor Gmail, Edge en Bing

Europa is nog steeds druk doende met de Digital Markets Act (DMA), die inmiddels sinds mei van kracht is. De EU heeft nu bekendgemaakt welke diensten het meest onder toezicht staan (de poortwachter). Daar missen een aant...

Online06.09.2023

​Er komen nog geen extra EU-eisen voor Gmail, Edge en Bing

Maar Google, Microsoft en Apple gaan niet vrijuit
Paniek bij Google, Samsung gaat mogelijk voor Bing

Bij Google raken ze niet zo heel snel in paniek. Maar als Samsung er serieus over nadenkt om Google als standaard zoekmachine op al haar producten te vervangen door Bing, dan breekt zelfs bij tech-gigant van de orde en g...

Search18.04.2023

Paniek bij Google, Samsung gaat mogelijk voor Bing

De Koreaanse fabrikant is gecharmeerd van de nieuwe ChatGPT-aangedreven zoekmachine
​Microsoft Bing met geïntegreerde ChatGPT: nog niet overtuigend

Microsoft investeert veel in ChatGPT. Zoveel, dat het programma binnenkort zelfs wordt geïntegreerd in zijn zoekmachine Bing. Dat is een goed idee, zeker omdat de antwoorden van ChatGPT niet zomaar tussen de zoekresulta...

Search15.02.2023

​Microsoft Bing met geïntegreerde ChatGPT: nog niet overtuigend

Verder lezen over Zoekmachine

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

Enerzijds omdat jongeren bijvoorbeeld al vaker zoeken via social media zoals TikTok en Instagram, maar binnenkort ook omdat AI-bonzen zich er nu mee gaan bemoeien.

Search01.11.2024

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

Zoek jij ooit wel eens iets op een andere zoekmachine dan die van Google? We achten de kans klein. Google is zelfs een monopolist geoordeeld.

Search06.08.2024

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

OpenAI heeft met de introductie van SearchGPT een nieuwe mijlpaal bereikt in de wereld van kunstmatige intelligentie en zoektechnologie. Dit prototype combineert geavanceerde AI-modellen met realtime webinformatie, waardoor gebruikers snel en nauwkeurig antwoorden kunnen verkrijgen via een gebruiksvriendelijke conversatie-interface.

Artificial Intelligence01.08.2024

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken

Chrome krijgt een handige nieuwe manier om te zoeken. Het is een stuk visueler en maakt gebruik van het handige Google Lens.

Search30.07.2024

Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Het is volgens Google bedoeld om te zorgen dat zoekresultaten eerder laden, in plaats van dat je allemaal dingen geladen krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd.

Search26.06.2024

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine