Johnny de Mol nieuwe gezicht van whiskymerk Chivas Regal

Johnny de Mol nieuwe gezicht van whiskymerk Chivas Regal

Succes is a Blend

Vorig artikel Volgend artikel

“Afkomst zegt niets over je bestemming. Ik ben een blend, twee vlijmscherpe kanten van het mes. Gemixt, puur, water en vuur.” Zo introduceert Johnny de Mol de nieuwe campagne ‘Success is a blend’ van whiskymerk Chivas Regal. De presentator en ondernemer is het nieuwe gezicht van het merk en spreekt daarmee tot de social entrepreneurs en maatschappelijk ondernemerschap, waar Chivas Regal zich voor inzet.

Traditioneel Schots merk

De blended whisky van Chivas Regal wordt geproduceerd in de Speyside regio in Schotland. De thuishaven van het merk is de Stratishla distilleerderij, gelegen in de plaats Keith. Het is de alleroudste, ononderbroken functionerende distilleerderij van Schotland en werd in de jaren 40 gekocht door James Barclay van de Chivas Brothers. Tegenwoordig heeft het merk maatschappelijk ondernemerschap hoog in het vaandel staan. Zo vond vorige week de Chivas Venture finale plaats in Amsterdam, een competitie waarbij finalisten pitchen hoe hun businessplan een positieve invloed heeft op sociale en milieukwesties. De prijs? Begeleiding van ‘wereldklasse’ en een aandeel in het 1 miljoen dollar fonds van het merk.

“Heb je de middelen, doe er iets mee”

Terug naar Johnny de Mol! De ondernemer houdt niet van stilzitten en benadrukt dat in deze nieuwe samenwerking en campagne nogmaals. Hij zou zich met het whiskymerk verbonden hebben om zich vaker en meer te kunnen inzetten voor social entrepreneurs. Daarnaast is hij groot fan van deze typisch Schotse blend.

“Gevoed door de noodzaak eigen te zijn”

Met deze nieuwe campagne wil De Mol een duidelijke boodschap naar buiten brengen, die gelijk staat aan die van Chivas. Beiden geloven dat verschillende kwaliteiten (zowel die van Johnny als die van de whisky blend) tot de meest succesvolle versie leiden. Ieders unieke blend van kwaliteiten maken jou speciaal, en dat is precies wat het merk met deze campagne wil uitdragen. In de schaduw (of voetsporen, het is maar hoe je het bekijkt) van zijn vader, was de tv-ster genoodzaakt om op te vallen en zich op zijn eigen manier te ontwikkelen en profileren. En dat gaat volgens hem gelijk op met deze blended whisky.

“Rijk, sociaal, zacht en rock en roll. Maar toch een De Mol”, zo sluit Johnny het spotje af. Ben jij bekend met de whisky van Chivas Regal?

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies