De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De customer journey is hot. Overal wordt gesproken over het bedienen van de gehele customer journey, de funnel, het AIDA model. Geef het beestje een naam. De ervaring leert dat het inderdaad een goede aanpak is.
Onmisbaar in het customer journey- / funnelverhaal is het creëren van awareness. Daarvoor worden in veel gevallen banners ingezet via het Google Displaynetwerk. Bij Expand Online zet men veel displaycampagnes in en kwam er iemand met het idee om eens wat cijfers op een rijtje te zetten. Na flink wat onderzoek en draaitabellen, may we present you: Een infographic met alle facts & figures van het online bannergebruik in 2015.
Opvallendheden
- Banners zorgen voor 70% van alle vertoningen.
- Meer dan de helft van alle klikken was afkomstig van mobiel of tablet.
- De doorklikratio op mobiel ligt 4x hoger dan gemiddeld gezien op desktop.
- De kosten per klik zijn nog steeds 15-20% lager dan op desktop.
- Qua type banners scoort flash het beste op doorklikratio, echter zijn er veel argumenten om toch HTML5 in te zetten.
Deze blogpost is geschreven door Fieke Ripping, Expand Online.
[Afbeelding © vectorfusionart – Fotolia]
Verder lezen over Infographic
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Online13.04.2018
Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles
InfographicMarketing05.03.2018
AI is dé tool voor marketeers [infographic]
Verder lezen over Online Advertising
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Advertising10.01.2024
3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024
Video22.11.2023
Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden
Nieuws07.11.2023
Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU
Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 novemberSocial Media03.10.2023
Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen
Social Media02.09.2023